Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Friday, September 21, 2012

Ayat Rojak

Ayat Rojak

Haha..aku takdelah terer sangat bab-bab penggunaan ayat bahasa ni. kadang kadang bila menulis pun berterabur dan banyak guna bahasa pasar pun haha.

Bila baca surat khabar, terjumpa pula ayat macam ni (dalam lingkungan kotak). macam tak berapa nak kena la. korang rasa? haha. dah la tulis artikel pasal team feveret aku ac milan. pui!

Aku rasa,  kan baik kalau rileks tu tukarkan kepada santai ke, bersahaja ke, ni tak,  main bedal je,...haha.

Aku nak tanya korang, kalau undur dalam bahasa inggeris adalah reverse kan? ok, tapi macamana boleh datang ayat gostan? sampai sekarang aku tak dapat jawapannya. haha

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.