Safirul Amar Azmi Blog! involveasia digipostpaid Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE FreeLipGloss

Monday, July 07, 2014

Giveaway Memoria Aidilfitri

Kita bakal menyambut kedatangan Aidilfitri tidak lama lagi. Siapa puasa tak berapa nakpenuh tak boleh raya ye.

Korang mesti ada kenangan samaada suka atau duka kan bila tiba aidilfitri sebelum2 ni? Kenangan gembira aku semasa raya sebelum ni pada 4-5 tahun lepas, lepas selesai sembahyang raya, makan ketupat kuah kacang, lepas tu duduk dalam bilik main play station dan pergi memancing. 

Seronok teramat sangat bila mancing pada waktu Aidilfitri ni, banyak ikan-ikan seperti sembilang, senangin, gelama papan yang mana tidak dapat pulang ke kampung kerana kehabisan tiket bas atau kapal, berjaya di daratkan oleh aku.

Duit raya pun jimat tak payah susah2x nak keluar, itulah kegembiraan yang aku kecapi semasa raya yang lepas-lepas. 

Kedukaannya pula, selepas balik dari memancing, aku pulang ke rumah dan tidur sampai esok pagi (raya kedua), kesudahannya, banyak duit raya tak dapat, sebabnya ramai orang datang masa saya tengah tidur, dan bila bangun kita akan menjadi lapar, bila pergi dapur, ketupat dan kuah kacang dah habis, memang sebak.

p/s : lagi sedih kalau beraya tanpa orang yang tersayang

2 comments:

  1. Thanks for your support bro... Good luck! ;)

    ReplyDelete
  2. Engku Muzahadin: Ok Bro. Saja je join...isi2 masa lapang..

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.