Safirul Amar Azmi Blog! Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE

Monday, July 21, 2014

Jelek

Apa nak jadi dengan masyarakat di Malaysia ni, isu perkauman tak sudah2x, salah sikit, kutuk bangsa, kutuk agama, lepas tu jadi viral, ingatkan jadi pengajaran dan sebagai permulaan kepada keharmoniaan kaum, tapi makin menjadi-jadi, dengan keyboard worrior jangan cakap la, lagi menambah minyak ke dalam api, mengeruhkan keadaan lagi adalah.

Ini semua terjadi mungkin disebabkan oleh politik kebenciaan yang diamalkan di Malaysia, didikan ibu bapa dan pengaruh rakan sebaya.


Isu stereng lock, aku tak tuduh siapa yang salah, dari awal aku dah agak, video tersebut berat sebelah, dan ceritanya, salah tetap salah dari apa yang korang semua lihat dari viral video tersebut.

Emm biarlah, hanya Kiki dan orang sekeliling sahaja yang tahu apa yang terjadi, kita tak perlulah nak jadi wira menyanjung begitu tinggi uncle tu pula. berpada-pada. kita pun bukannya ada di tempat kejadian, so jangan pula nak menokok tambah.

Kalau kita tak pasti kesahihan kejadian tersebut, dan hanya mendapat tahu dari sumber-sumber yang tidak kredibiliti, baik korang berdiam, banyak cakap, banyaklah silapnya.

3 comments:

  1. bila jadi je sesuatu perkara,
    org akan terus judge tanpa
    peduli utk dgr kedua2 belah pihak.

    kita xde kt tmpt kejadian.
    x tahu keberanan yg sbnr. kan?

    ReplyDelete
  2. Anamizu: Kita cepat sngt melatah. Dan jgn pandai menghukum kalau tak tahu cerita sebenar. Siasat dahulu. Adakala lebih baik berdiam daripada berkata2x ataupun buat keputusan sendiri.

    Bercakap mmg senang. Cuba kita ltk diri kita kat tmpat mreka.

    :)

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi