Safirul Amar Azmi Blog! involveasia digipostpaid Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE FreeLipGloss

Friday, July 25, 2014

Tak perlu tunggu raya

Di malaysia dah jadi budaya, bila tiba hari raya je pasti menjadi medan meminta maaf padahal yang sebenarnya hari hari kita boleh meminta maaf, so, tak perlulah tunggu raya baru nak tebus.


Takkan nak tunggu hari raya, barulah nak bersalam salaman dan bertanya khabar? Hari raya ialah hari kegembiraan, bukannya hari bersedih.

Kan bagus kalau hari hari, hari raya. Yang bagusnya raya, sebab dapat duit raya. Itu sahaja.

Esok last kerja, mesti ramai yang minta maaf sedih macam nak berhenti kerja terus. 

P/s: Yang minta maaf beriya iya ni, macam ada buat salah besar je?

4 comments:

  1. takde buat salah besar pon tapi mgkin sbb dah jadi amalan dari dulu, bila hari raya je mesti mintak maaf.. sbbnye mintak duit belom tentu dapat hehe

    ReplyDelete
  2. Anamizu: haha raya dan duit mmg tk dpt dipisahkan hehe. Selamat hari raya ana

    ReplyDelete
  3. datang membalas kunjungan :) minta maaf pada hari raya dah menjadi habitual yaa ...

    ReplyDelete
  4. Ujud al ikhwan: ya sudah menjadi habit dan kultur di dlm masyrkt.tidk pula dihri biasa

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.