Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Monday, August 25, 2014

Pekerja Sakit Mental

Dasar pekerja sakit mental

Bila di masukkan bekerja kau berpolitik pula di organisasi, mengumpat, bisik membisik mengata hal kerja orang, buat perbandingan pekerja A dan Pekerja B, dan siapa yang paling banyak kerja! itu yang kau fikirkan. 

Pekerja yang beritahu status di FB selepas waktu pejabat dengan status "masih disini, menyiapkan kerja ,orang lain semua dah balik, aku je masih meneruskan kerja" , dianggap pekerja yang sangat bernilai, sampai masa claim yang dirinya layak dan patut mendapat pekerja cemerlang.

Claim lebih masa kau tetap berkira, tidak boleh kompromi langsung! semua kau sapu, selagi ada peluang! tidak terfikir pula banyak masa yang dicuri, seperti minum pagi berjam-jam, keluar minum petang, berborak dari satu meja ke satu meja dan berak di tandas berjam-jam! tak boleh lebih kurang..


Bila wifi / internet tidak dapat akses, kau mengamuk, dan tidak mahu bekerja..! alasan internet tiada. susah.

Kau seorang je lah yang banyak kerja, orang lain semua tak rajin macam kau. Minum petang, pagi, tenghari tetap tak boleh 'miss'. 

Kerja kau tolak sana, tolak sini, sampai masa kau pertikaikan kerja orang lain pula, tak reti nak duduk diam senyap-senyap buat kerja.

Ya, jadilah 'pekerja cemerlang' yang tak berkualiti, tiada kualiti. Siapa yang 'Expose' dia boleh pergi jauh. oh, baru aku faham, yang kena menunjuk-nunjuk buat kerja, baru sejahtera hidup.

Syape yang duduk diam buat kerja, tak reti nak buat muka stress, rambut sikat tepi, memang di pandang atas bawah.

Duit gaji dan claim yang dapat dari hasil menipu, tidak payahlah dibanggakan, lihat semula apa yang kamu lakukan, adakah bertepatan dengan hasil titik peluh kamu? kamu jujur atau tidak, terpulanglah, esok anak-anak pula mengikut tabiat kamu! jadi darah daging..

Dasar banjingan si pesakit mental.


No comments:

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.