Safirul Amar Azmi Blog! Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE

Wednesday, September 03, 2014

Tak faham bahasa

Kau ingat aku orang politik ke nak kena bercakap dari pagi sampai ke malam? Banyak lagi benda nak fikir dan buat, dari bercakap-cakap, pusing macam tu juga.

Aku cakap sekali sudahlah, i need privacy for right now, banyak bercakap nanti banyak lah pula dosanya..buat orang menyampah pula kan? orang melaka kalau dah bercakap sesiapa yang dengar boleh menangis air mata lumpur..

Cakap baik-baik engkau tak mahu dengar, nak kena cakap kasar juga baru makan saman. 

Lebih baik diam dari bercakap, yang mana bila bercakap boleh menyinggung hati dan perasaan orang lain.

1 comment:

  1. "..orang melaka kalau dah bercakap sesiapa yang dengar boleh menangis air mata lumpur.." <-- mmg pedas + pedih la kan amar sbb tu smpai mngis air mata lumpur

    mmber ana org N9 pon pnh ckp psl org Melaka & N9 agak 'pedas' ckpnye hehe

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi