Safirul Amar Azmi Blog! Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE BELI DAN DAPAT DISKAUN SKYTECH CREATIVE

Sunday, September 21, 2014

Tanggungjawab sendiri

Kesian bila seorang yang cukup terkenal dengan idea idea selok belok perniagaan, di kritik membabi buta oleh segelintir peserta yang tak sedar diri di bawah kendaliannya. Ya, mungkin tidak berpuashati kerana selepas ke seminarnya, masih tidak berjaya.

Pakar tersebut ialah Dr Azizan Osman. Saya tidak pernah ke kelasnya untuk belajar selok belok perniagaan, tapi saya tahu niat murninya untuk membantu usahawan melayu.


Dibawah programnya banyak usahawan dan syarikat yang establish akan membantu dan beri tunjuk ajar kepada peserta. Lebih kurang seperti cloud company.

Dari luahannya di twitter yang berbunyi begini, Jika anda gagal bertindak dengan ilmu yang diberi kenapa salahkan orang yang memberi ilmu? Setiap org bertanggungjawab dgn dirinya sendiri.

#tiada siapa boleh mengubah diri kita, kita sahajalah yang boleh mengubah diri kita kearah yang lebih baik. Gunakanlah ilmu yang diberi untuk kesejahteraan hidup. Usahalah dari setiap ilmu yang dipelajari. Jangan mengharapkan orang lain semata mata, untuk nak berjaya.

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi