Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Saturday, October 25, 2014

Apa hijrah anda?

Di tahun baru, buku baru dibuka, buku lama di angkat ke langit,hijrah aku kali ini, nak jaga mulut dan taknak baran baran lagi. Haha minta minta berkekalan la hijrah kali ini. Kadang kadang situasi sekeliling yang membuatkan aku baran dan cakap kasau. Tapi sebenarnya tak berniat pun. Orang melaka kan..biasa lah! Haha perkataan macam lahabau dan musibat tetap keluar! Tapi hati baik dan comel! Haha..

Kalau jumpa kawan dari negeri lain, diorang marah kita..bila kita cakap lahabau dengan diorang haha..dah memang macam ni..ok la boleh berubah, orang johor lagi la kasau bahasa! Haha..aku pun pernah dibesarkan di johor, segamat!! Minta maaf ye orang johor! Sebenarnya bukan sengaja, cuma dah jadi budaya percakapan! Kalau tak biasa boleh bergaduh dibuatnya. Orang melaka dan johor ni sarkastik sikit bahasa diorang, kalau tak biasa, boleh menangis! Haha..

Kadang kadang, baik terus terang daripada depan baik belakang ditikamnya kita! Ulau melingkau atas pagau, kau nak pergi mana tu lahabau? Salam maal hijrah...!! 

8 comments:

  1. Orang Melaka katakan... =)

    salam maal hijrah~
    http://seronoknyermelukis.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. moga tercapai hijrah yang dihajati XD
    moga tahun baru ini lebih baik dari sebelumnya. In Sha Allah

    ReplyDelete
  3. Salam Perkenalan.
    Done follow you #103.
    drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.