Safirul Amar Azmi Blog! Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE

Tuesday, October 21, 2014

Bela haiwan...

Bela haiwan...

Kalau nak bela haiwan peliharaan, pastikan makanan dia cukup..bukan setakat bela je, lepas tu biarkan..kesian haiwan tu, lapar. Dia bukan boleh cakap lapar..lapar..kalau dia boleh cakap! Setiap jam..dia jerit..lapar! Lapar woi! Nak kangkung...!  Haha

Aku pernah bela hamster, ayam serama, dan ikan. Sebulan dua bulan..je bersemangat..lepas tu..dah tak terjaga sebab sibuk..eloklah lepaskan dari buat haiwan tu mati kelaparan! 

Adik aku bela arnab ni...pandai bela..tapi tak bagi makanan..bising arnab ni dalam sangkar...! 

3 comments:

  1. betul betul, setuju sangat. Kalau dah bela tu, paham paham lahh kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..kan? Kan? Kita satu hari tak makan dh mengamuk! Inikan pula haiwan..haha

      Delete
  2. tak gemar bela haiwan sangat.. sebab komitmen ni mesti kena tinggi... tu satu hal.. kalau dia da mati, mesti teringat ingat,, sedih aje... huhu

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.