Safirul Amar Azmi Blog! Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE

Saturday, October 11, 2014

Ikat perut apenye?

Apa yang nak di naik kan lagi gaji dan elaun ahli parlimen dan ahli dewan undangan negeri? Pergi kerja dan balik ada driver bawa, masing masing rumah modified bertingkat tingkat. Ada ke rumah ahli parlimen yang masih rumah papan? Minyak naik pun bukan rasa pun! Semuannya guna dana kerajaan!

Gaji rm 6500 pun ikat perut lagi? Itu baru gaji, peruntukan untuk pembangunan dari federal? Berjuta-juta! Ramai yang susah hidup merempat di tanah air sendiri, ahli parlimen ni tak duduk kawasan pun. Kalau nak jumpa pun, banyak birokrasi. JKKK lagilah! mengalahkan menteri!

Baik di peringkat pembangkang mahupun kerajaan. Yang baik sokong, yang tak baik, tegur. Menegur apa salahnya, mereka pun manusia! Bukan mengiyakan membuta tuli!

Taat pada pemimpin itu wajib jika ikut dasar islam, itulah yang di ungkapkan di dalam teks khutbah jumaat semalam...

6 comments:

  1. Taat pada pemimpin yang mengikut dasar Islam dalam pemerintahannya. :)
    Rakyat tak diberikan saluran yang mudah untuk berhubung terus dengan menteri sebaliknya kena ikut proses yang akhirnya memang takkan sampai pun ke meja menteri. Susah hidup macam ni..

    http://www.mohdnasri.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah tuan..sy dah biasa melalui proses macam bola. Adun tak duduk kawasan, di japerun pun susah nak jumpa! Elaun di naik kan memang tidk patut!

      Mereka diberi peruntukan untuk memberi khidmat bantuan kpd rakyat. Gaji mereka satu hal!

      Delete
  2. http://madey09.blogspot.com/2014/10/blogger-mesti-blogwalking-terima-kasih.html datang dari blog mia

    ReplyDelete
  3. gaji + elaun dah 13k. itu dikatakan ikat perut. rakyat marhaen gaji 1k tak fikir pulak ikat apa. rasa seperti ditindas di negara sendiri

    ReplyDelete
  4. Bajet 2015 tu semua utk org dia juga! Aptb

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.