Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Saturday, October 18, 2014

Pandang kiri kanan

Nasihat kepada perokok, kalau nak hisap rokok dekat kawasan tumpuan orang ramai seperti pusat rekreasi atau di kedai makan, pandang la kiri kanan di tempat kita duduk tu, tengok ada ke kanak kanak kecil kat depan atau belakang kita.

Kalau nak hisap rokok, bangun dan cari kawasan berdekatan yang sesuai, kasihan la dekat kanak kanak yang masih kecil, baru nak hidup.

Dah tahu, kau tu perokok, duduklah di tempat yang terbuka sedikit di kawasan kedai tu, hormat privasi orang lain. Aku pun hisap rokok juga! Fikir perasaan orang lain...cuba kita di tempat ibu kepada kanak kanak tu!

Takde otak! Bila cakap macam ini, marah! Tapi dah memang betulkan! Kau nak sakit, sakitlah sorang sorang!! 

3 comments:

  1. Betul lah tu. Paling tak best bila kat kedai makan. Dgn selambe nye nyalakan. Sabo jelah.

    ReplyDelete
  2. Bagus2...Nad pun tak suka orang merokok kat kedai makan...spoil je nak makan..pening kepala...

    ReplyDelete
  3. tak suka bau rokok.. pening kepala.. huuhu

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.