Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Tuesday, November 11, 2014

Boleh lagi ke nak kerja?...haha

BOLEH KE?

Mohon kerajaan mengkaji la semula opsyen bersara dan tempoh perkhidmatan penjawat awam, sedangkan kakitangan yang berumur 35 tahun pun, dah macam macam penyakit muncul seperti lemah jantung, sakit buah pinggang, otak lemah, mata dah mula rabun, ada yang langsung tak nampak dah, yang dia nampak majlis makan makan je,  dan ada tuuu yang tangan dah mula mengeletar bila buat kerja, bila bagi kerja, mengeletar satu badan! haha..baru umur 30 an tuuuuhh....bila tegur kenapa mengeletar? marah lak!!! hahaha....tapi bila selfie, semua ok! baik yang tua umur 30 an, 40 an, dan 50 an!!

Inikan pula yang ambil opsyen besara 58 dan 60 tahun? macam tak relevan dan tak produktif dah masa tu..kalau bersara awal, sekurang kurangnya..boleh lah menghabiskan sisa sisa hidup pergi haji/umrah, berjalan jalan di mexico, atau menternak ayam kampung, main baling baling selipar bersama cucu cicit  dan sebagainya....boleh lah masuk kan pekerja muda yang lebih efektif...!

orang orang lama ni bagus untuk bimbing gen y masa kini....kadang kadang ada yang tak sempat nak merasa duit pencen...!

5 comments:

  1. tulah. dah tua-tua. kesian pulak dekt cikgu2. ==''

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan cikgu je..kpd pnjawat awam yg lain juga aina...pelaksana dasar ni..beri lebih dapat kurang

      Delete
  2. Banyak hutang lagi..tu yang kena kerja lebih..sementara sihat. Kalau pencen, dah ada tapak, tak apa la...ini tidak..pencen, tapi tak ada apa2 yang nak dikerjakan.

    ReplyDelete
  3. hurmm ye betol sgt tu Amar. kalo dah yg veteran2 umor 60 pon masih belum pencen, dah tu cmne la yang muda belia ni nak boleh apply jawatan. sbb jawatan masih belum KOSONG. hahaha adehh~

    ReplyDelete
  4. Setuju sangat bro. Kalau yg tua ni kekal kan momentum kerja xpe. Ni kalau setakat mengajar pastu anak murid nganga x best la kan. Huhu. Pernah rasa jd ank murid XD

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.