Safirul Amar Azmi Blog! involveasia digipostpaid Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE FreeLipGloss

Wednesday, November 05, 2014

Naik lagi!!

NAIK!

Harga rokok naik lagi ke...? Bermula tengah malam ni?  hamboih.! mana aci cam ni, naik RM 1.50 lak tu....sampai hati naik kan, tahu lah nak bagi brim...emm kalau sekarang RM 12.00, lepas kenaikan, jadi RM 13.50 sen..emm bawa bekal la pergi pejabat..!

Kalau tak hisap rokok, takkan nak hisap gam lak..! erm..dah cuba nak berhenti, tapi belum boleh lagi, pernah berhenti hisap dalam 8 bulan camtu!! Kisahnya, aku merokok balik, bila aku ternampak seorang nenek yang berumur lebih kurang dalam 70 tahun sedang leka hisap rokok di kedai makan! selepas itu, aku jadi bersemangat semula untuk merokok! beliau memberi inspirasi pada aku untuk merokok semula....nenek itu kelihatan cergas dan tersenyum, sambil melibas libaskan selipar lusuh dan kain batiknya..


Dan sehingga kini, aku menjadi seorang perokok yang berjaya...terima kasih brim walaupun aku tak dapat pun!! pernah dulu  'mereka mereka' cakap, tiada udang di sebalik batu di sebalik pemberian brim, tapi bila aku cuba cuba mohon, mana lah tahu lepas! kan?  haha, malangnya, bukan brim yang aku dapat, surat dari lembaga hasil yang tiba!

Alahai...

7 comments:

  1. Lembaga Hasil? wah..orang kaya.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang kaya apa! haha kayap adalah...lebih rm 100 je, dari jumlah yang kena hasil!..apa yang nak herannye..hahaha

      Delete
    2. hahaha...kayap..ish berbahaya tu..wahaha =)

      Delete
  2. lol, x sure la nak gelak ke nak geleng kepala ke... x sangka nenek tu boleh bg inspirasi...

    biasalah Malaysia.. kalau barang x naik, bukan Malaysia namanya.. hmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya..nenek tu walaupun merokok, still ok je..walaupun dah tua..mungkin dia banyak makan ulam kot..emm entah hidup lagi ke tak nenek tu...ermmm

      Delete
  3. hehe. bukan senang nak berhenti.
    ayah sy dulu pun kuat merokok.
    sehari 2 kotak.
    alhamdulillah, sekarang hampir 22 tahun berhenti.
    macam2 dia buat nak berhenti merokok.
    xpe, slow2 cuba berhenti.

    ReplyDelete
  4. adehh awatla nenek tu pon boleh muncul masa tu hahaha

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.