Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Sunday, November 16, 2014

November rain

November rain

Banjir memang la musibah, namun di sebalik dugaan seperti banjir ni ada hikmah di sebalik kejadian. Ada keseronokan juga di setiap dugaan yang datang dari Nya..baru call member di kelantan..aku tanya lah dia macamana persiapan menghadapi banjir nanti..ada ke patut dia cakap...seronok bila banjir kat sini, boleh mengail, mandi air...dan berpesta..! 

Wah best dan seronok nya!!..aku baguslah susah hati dengan nasib diorang di sana..haha..kalau nak tahu, rumah orang orang di kelantan ni semuannya tinggi tinggi, ala macam rumah orang dulu dulu, di bahagian bawah dibuatnya garaj kereta...tak banyak  rumah yang jejak tanah di kelantan, jadinya, bila banjir je, sekurang kurangnya dapatlah selamatkan apa yang patut, terutamanya barang barang yang penting!!..hehe..

Dulu pernah banjir besar dekat melaka...masa tuh la nak buat rakit, dan berenang...! Bestnye..tapi berhati hatilah..jangan berseronok sangat..kena lah beringat...kadang kadang malang tuh tak berbau..

Indahnya setiap pemberian dari tuhan ..kan? Kan?

November rain

4 comments:

  1. Sejuk nak mandi....macam mandi air batu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak berat badan cantik...mandi air sejuk ...:)

      Delete
  2. xpnh lagi hadapi banjir, so xthu mcm mn....org dh biasa mungkin bg dia seronok la.. :-)

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.