Safirul Amar Azmi Blog! jombuatduit Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE Biztudung

Monday, December 15, 2014

Bestnya kerja dekat selangor....

Wah...haritu ada terbaca surat khabar di selangor kini, dengar kata kerajaan negeri beri bonus satu bulan setengah gaji..hebat! Begitu menghargai pekerja..hehe dalam masa yang sama kerajaan persekutuan beri bonus lagi setengah bulan gaji..pehhh!! bertingkek tingkek la duit bonus siapa yang bekerja gomen. Haha apa pun politik kat malaysia...dia gaduh sama dia..masing masing nak tunjuk hebat dan bagus, akhirnya rakyat dan pekerja gomen juga yang untung, dapat air percuma dan sebagainya..dah mereka beri ambil..jangan dikeluh kesahkan lagi...bekerja la sebagai penjawat awam yang patuh walau siapa pun yang mentadbir. Jangan pula sibuk berpolitik. Telah termaktub dalam pekeliling penjawat awam gomen kena bekerja dengan pemerintah semasa.

Apa pun...jika benar seperti apa yang diperkatakan seperti di atas, baguslah dan berjimat cermat lah dalam berbelanja. Sekarang ni pun ada apa dengan nilai rm50 untuk sehari? Macam airrrrr..! Hehe..tengok harga rumah sekarang ni pun mengigil badan..dah macam dekat indonesia dan nilai seperti mata wang mereka dah...semua main juta juta dan ratus ribu...hehe. jangan buat pasal.

Review Blog by Bloggers Etuza

Haa terima kasih kepada bloggers bro etuza yang me 'review' blog aku. sangat menghargai jasa kamu. Sebenarnya tiada apa pun yang istimewa di blog ini, cuma sekadar berkongsi ilmu yang ada, dan sedikit luahan hati berkenaan isu isu semasa yang berlaku, tidak salah kan?

review by bloggers etuzaBerkenaan dengan loading time dan kenapa blog ini ringan, aku hanya menggunakan simple template seawal dari mula berblog dari tahun 2006. dan berkenaan dengan status aku, ermm aku telah pun berkahwin dan mempunyai 2 cahaya mata. nampak muda kan? haha...rahsia nya makan petai dan mandi air perigi 7 gunungan..haha..

Satu persatu pergi

Seniman filem Melayu klasik Datuk Mustapha Maarof, 79, meninggal dunia di Hospital Angkatan Tentera, pagi tadi. Al fatihah buat arwah..semoga di tempatkan di kalangan orang orang yang beriman..

Aku memang minat artis artis lama dan suka dengar lagu lagu klasik dari radio klasik nasional. Janji Tuhan itu pasti. Setiap yang hidup pasti akan menemui Nya.. cuma cepat atau lambat sahaja.

Aku suka klasik kerana aku suka dengan suasana persekitaran semasa arwah atuk masih hidup, dan bila aku mendengar lagu klasik, teringat aku kepada arwah atuk dan pekan segamat. Cerita klasik dan lagu lagu lama ni jujur jalan cerita bukan macam cerita sekarang yang cerita pasal melayu kaya yang bergelar Tan sri, datuk, datin la itu la...bosan! Bukan berpijak di bumi nyata, padahal hakikatnya..!! 

Tiada yang lama..maka tiadalah yang baru. Artis artis lama ni dah macam bapa bapa kita. Respect! Paling aku minat allahyarham Hussien Abu Hassan. Kini yang tinggal adalah karya karya mereka...semoga aman lah arwah yang telah pergi selama lamanya dan di tempatkan di Sisinya. Al fatihah.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi