Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Friday, January 30, 2015

Bondaku si ikan kaloi

Penat bila berhadapan dengan orang yang banyak cakap,cakap tak henti henti,semuannya indah, tapi tak selaras langsung dengan tindakan, apa yang seronok dan beriya iya bercakap walaupun tak betul pun dan tak selaras? Apa yang untungnya eh? kadang kadang aku pun tak faham..

Tapi aku suka jumpa orang macam ni, aku cakap benda tak betul pun di iyakan je..lepas tu di tokok tambah lak tu! haha sedih. boleh masuk Maharaja lawak ke atau sebagai ahli politik ? lebih baik diam dan buat kerja..less talk more action, bukannya more talk less action!!

Cakap memang mudah, semua orang boleh bercakap dan orang yang hebat dan maju, akan bercakap selaras dengan tindakannya.  Tak penat ke asyik bercakap je, pergi buat kerja dan jangan beri alasan, 1 hari ada 24 jam, jangan cakap tiada masa, hendak seribu daya, tak nak seribu dalih.....the important is how you manage your time wisely. heee


Mari kita bersama sama dengar lagu Bondaku si ikan kaloi...

4 comments:

  1. saya tak suka bercakap sangat.. kecuali bila mood gembira,smua benda nak cakap.. T_T
    salam jumaat bro..! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaikkk..nana..
      kuota orang perempuan 30000patah...baik cakap siang siang...heee

      Delete
  2. pernah dpt mmbr yang suak bercerita... awai2 ok la.. bila dah lama kenai..dh xlarat sgr taw.. cita dia pajg..dri a ke z.. xboleh kita mencelah lgsung

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.