Safirul Amar Azmi Blog! involveasia digipostpaid Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE FreeLipGloss

Monday, January 05, 2015

Kalau datang membantu biarlah ikhlas

Kalau datang membantu mangsa banjir di pantai timur biarlah Ikhlas, ketepikan pergaduhan politik yang membebankan rakyat, jangan di ungkit apa yang diberi, undi tidak boleh di beli dengan wang ringgit, harta benda, kalau dah tak suka, apa boleh buat? berilah apa apa pun. 

Kesian lihat orang orang politik dalam whats app aku ni, datang membantu, tapi kerjanya mencari kesalahan pemerintah di sana. kamu tuhan ke nak menghukum? bencana alam sukar di duga, kalau dia nak tiba..dia tiba. 

Dah macam pilihanraya lak jadinya...sibuk dengan misi politik yang tidak kesampaian, kalau nak membantu biarlah IKHLAS, bantu tanpa kira ideologi fahaman politik, timbang rasa tanpa pilih bulu. Ini sibuk nak mencari salah itu ini, dan mengungkit dengan apa yang di beri sebelum ini, kononnya..seperti di beri Air susu, tapi di balas dengan TUBA!

 Apa lah! rosak rosak pemikiran masyarakat kita...hilang sifat kesian sesama insan, setiap yang di lakukan BERSEBAB! ada udang di sebalik batu!! kita ni dah terbalik gaya kehidupan lebih bertuhankan AHLI POLITIK.  Makan, minum, tidur, main bola..semua bercerita pasal politik, politik dan politik...menteri membantu, yang loghat ni pengikut pengikut yang mengharapkan sesuatu dari pak menteri...rasanya!

Dekat india...ahli politik kena tala je macam dalam cerita sivaji the boss...haha

10 comments:

  1. Mereka inginkan balasan dari apa yang mereka dah lakukan..

    ReplyDelete
  2. dlm group whatsup pon jgk smlm bab politik ngan kisah banjir ni..entah la.. xpham kdg2

    ReplyDelete
  3. entahlah Saf mangsa banjir pun di hina. Banjir tu bukan mereka minta. Apapun yang mangsa banjir juga kena jaga tutur kata..biarlah berkata benar..kalau ada kekecewaan pada pihak tertentu..rasanya dah ramai yang menghulur bantuan MERCY Malaysia pun dah hantar bantuan..

    ReplyDelete
  4. semua benda nak dipolitikkan....hadoi....... =(

    ReplyDelete
  5. biasa la...politik no.1...menyampah aku!!

    ReplyDelete
  6. sbb tu saya anak muda ramai tak suka politik..eh yeke? hahaha
    saya tak suka bab2 politik ni sbb memeningkan kepala..orang muda pun pening fikir inikan pula politikus yg bermaharajalela. pukul canang cerita yg tak betul.. huhu..
    kalau nak tolong tu,buat cara menolong.. ikhlas antara kita dan tuhan..tapi kalau dah buat baik tu jangan la pula menabur fitnah.mengada-adakan cerita yg tak betul..

    ReplyDelete
  7. politik ni perlu tp bila terlampau taksub tu ish menyampah lak rasa.

    ReplyDelete
  8. :)
    Yup.
    setuju.
    memang tak dinafikan, ada yang pilih bulu dalam membantu mangsa2 banjir. Rasa macam nak hempuk je mereka2 yang pentingkan politik sedangkan orang dalam kesusahan. Taruk tepi la sikit pasal politik

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.