Safirul Amar Azmi Blog! involveasia digipostpaid Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE FreeLipGloss

Sunday, February 15, 2015

Dulu lain sekarang lain

"Abang selalu kena pukul dekat sekolah" ermm itulah kata kata si qayyum rayqal pada aku. Bila aku dengar dia cakap macam ni....geram pulak rasanya, siapa lah yang berani pukul dan buli anak aku ni..nak kena ni!!

Takpelah, esok daddy hantar pergi sekolah, daddy nak tengok siapa yang buli abang tu...daddy pakai baju Metallica dan bawa gitar, mungkin siapa yang tengok daddy nanti, mungkin diorang takut...heee

Aku tanya si qayyum lagi, macam mana budak tu boleh pukul qayyum, qayyum buat apa? Si qayyum cakap " qayyum yang lempang dia dulu" lepas tu kawan qayyum tu, dia pukul lah tangan qayyum balik", lepas tu qayyum panggil dia hitam! Ermm..macam gitu ceritanya, kita ni sebagai ibu bapa kena selidik dahulu..erm

Esok daddy nak tengok siapa budak tu yang selalu buli qayyum, ermm inilah proses pembelajaran bagi kanak kanak, di sekolah kan di bawah pengawasan cikgu..aku dulu masa kat sekolah...kena sebat dengan kawan kawan dan cikgu...bapak aku buat tak tahu je, sebab dia tahu anak dia yang salah, cam gituuuu lakkkk dahh...! Haaa..ermm orang dulu dan sekarang yerk..jauh bezanya...memang sah lah dulu lain sekarang lain.

1 comment:

  1. arfan plak, blk smlm tgk2 kat bahu ada kesan kena gigit.pg ni tanya cg, dia ada gaduh ke, tp cg x perasan plak..sbb arfan x nangis pon.adehhh

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.