Safirul Amar Azmi Blog! involveasia digipostpaid Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE FreeLipGloss

Wednesday, March 25, 2015

Kelam kabut di buatnya

Kelam kabut semua orang dengan GST yang bakal di lancarkan pada 1 April 2015. Aku pun tak faham, kenapa semua orang borong barang sebelum GST di laksanakan tanpa ambil tahu apa barang yang naik dan turun, menjadi kelam kabut bila iklan yang di tayangkan di TV tidak selaras di pendekkan cakap tak serupa bikin.

Semua perkhidmatan services naik, dengan alasan GST..GST..dan GST, padahal kalau nak di ikutkan logik, SST charge 10% sebelum ini, manakala GST baru 6%..sepatutnya ada barang yang makin turun..kan? kan? kan?

KPDNKK dan agensi enforcement yang terlibat harga barang, tingkatkan lagi mutu perkhidmatan dalam memantau dan mengawal harga barang kesian orang kampung...kesian orang biasa biasa, macam ada yang tak kena lah...ambil kesempatan maybe!

Yang aku geram! harga rokok naik....alahai, semoga malaysia semakin maju dan terus maju...

Mana pergi JKKK dan Pemuda Pemuda politik yang kononnya memperjuangkan nasib bangsa? pergi ajar dan beri penerangan pasal GST kepada orang kampung, jangan sibuk fikir nak bertanding jawatan penting sahaja.....alahai, kononnya menjadi proksi kepada kerajaan, tapi habuukkkkk takde...! Banyak biro...ada biro penerangan lah itu lah ini lah....

7 comments:

  1. Replies
    1. Tunggu kenyataan rasmi..dari pak menteri...
      Maybe not or yes..still dont know...just a rumours at media sosial..heee

      Delete
  2. naseb kita orang bawahan .. sadis betul,,, gst menghantui

    Jom Vote blog acik bagi msmw

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasibbb badaaaannn.......bagi link untuk vote...

      Delete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.