Safirul Amar Azmi Blog! Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE

Monday, May 25, 2015

Baucar Buku 1 Malaysia

Di sebabkan sikap berberapa parasit dan perosak bangsa yang meyalahgunakan baucar buku, kini BB1M terhad kepada pembelian buku dan novel sahaja, tidak bagi stationary (alat tulis) dan segala yang bukan buku, walaupun barang (bukan buku) tersebut di jual di kedai buku.

Tahun lepas aku gunakan BB1M untuk beli kamus Besta, ok lah alhamdulillah sekurang kurangnya dapatlah membantu aku dalam menyiapkan assignment. Tapi tahun ni, bila aku beli barang barang seperti alat tulis dan majalah yang di jual di kedai buku, kena tolak dan tak boleh guna baucar buku, cashier tu kata hanya buku sahaja, betul ke sekarang BB1M dah terhad kepada buku sahaja? atau di sesetengah kedai sahaja..?

Kalau betullah hanya buku sahaja...susahlah macamni, alat tulis, magazine juga banyak membantu dalam pembelajaran, tapi yang pelik..buku masakan aku beli lepas lak...? ok la tu daripada takde langsung kan. Terima kasih kerajaan atas pemberian ini.

3 comments:

  1. novel yg xde kaitan dgn belaja di bg plak...sengal.

    ReplyDelete
  2. baru nak beli CD mariah carey dkt kedai buku..hehe

    ReplyDelete
  3. memang buku saja. Aku yang dah habis belajar nak beli buku apa. Alat tulis dah boleh beli guna BB1M dah. Seratus dah guna beli buku rujukan PT3 kat adik. Lagi RM150 entah apa nak beli. Tak pun bagi balik kat Najib. -_-

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.