Safirul Amar Azmi Blog! Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE

Sunday, October 25, 2015

Setimpal dengan apa yang di perolehi

Masih ada lagi surat layang berunsur fitnah di sebarkan, adakah ini kepuasan maksimum bagi si penyampai? kenapa tidak bersemuka depan depan? dan butiran diri di rahsiakan? pengecut kah? nama sahaja islam, tapi cara dan perbuatan tidak ada langsung ciri ciri seorang islam.

Fitnah, mengumpat, mengata, mencuri waktu kerja, berkira, tapi dalam masa yang sama sering merungut tidak cukup duit, gaji cepat habis, anak sakit, dan sebagainya, sebaliknya tidak sedar kah yang semua itu setimpal dengan apa yang kita lakukan setiap masa iaitu, melepak, berbual, berlengah lengah, mengumpat dan sebagainya.

Tidak perlu merungut, muhasabah diri, adakah perbuatan yang kita lakukan itu berkat atau sebaliknya, jangan melihat salah orang, lihatlah salah sendiri. Walaupun orang tidak tahu, siapa yang menyebarkan surat surat layang, takpelah yang penting Tuhan tahu, dan jawablah di akhirat kelak.

Jika perkara itu tidak betul, tidak rasa bersalah kah? kesian kepada rakan sekerja yang namanya termasuk di dalam surat layang. bersabarlah dengan dugaan ini.

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.