Safirul Amar Azmi Blog! Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE

Monday, November 16, 2015

Suatu konspirasi jahat

Tiada agama yang membenarkan penganutnya melakukan keganasan, dan kenapa perlu mengkecam sesuatu agama itu hanya di sebabkan sikap sekumpulan atau individu yang melakukan keganasan? Bukankah sikap sekumpulan atau individu itu tidak mencerminkan orang yang mempunyai Tuhan atau agama? Islam tidak menghalalkan keganasan! Dunia sedang menunjukkan sikap berat sebelah.

Adakah kejadian atau tragedi berdarah yang berlaku di kota paris itu suatu konspirasi yang direka reka untuk mencemarkan imej dan memberikan persepsi kurang baik terhadap sesuatu agama? Takziah kepada keluarga mangsa yang terkorban, orang yang tak bersalah menjadi korban, memang kejam siapa yang melakukan perkara ini.

Tapi sedarkah kamu semua, seperti mana yang terjadi di kota paris baru baru ini, bukan kah setiap hari berlaku di palestin, iraq dan negara negara arab yang lain? tidak pula satu dunia membuka mata? siapa yang kasihan? 

Dan akhirnya....agama juga yang dipersalahkan.  

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.