Safirul Amar Azmi Blog! involveasia digipostpaid Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE FreeLipGloss

Wednesday, December 09, 2015

Sampai bila

Sampai bila mulut asyik bercerita hal orang je kan? kenapa nak ambil pusing apa orang cakap? yang penting kita tahu siapa diri kita, ada orang cakap, 1 jari orang tunding jari pada kita, manakala yang 4 jari lagi, arah mana? tunding arah mereka. jadinya kenapa perlu tertekan (stress? 

Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.  Sampai bila orang boleh mengata, lama lama senyap la tuh. Ramai yang mengalami tekanan bila kawan tikam belakang, orang mengumpat pasal mereka, di fitnah, tapi sedarkah yang orang yang dikutuk itu sedang di beri pahala dari tuhan sedikit demi sedikit?  

Cari kawan biar macam cermin, kita gembira dia pun gembira, kita sedih, dia pun sedih, jangan cari kawan macam duit syiling, depan lain, belakang lain. Fikir fikirkan lah

3 comments:

  1. Ignore the Drama
    Ignore the hatred
    Ignore the Stupid

    Find Peace
    Find Happiness
    Find Yourself

    ReplyDelete
  2. Asalam Saf,,mohon maaf ..ubah template ..tercicir dalam bloglist..apa khabar saudara ku..betul tak perlu fikir sangat hal orang lain..diei kita x sempurna juga

    ReplyDelete
  3. "jangan cari kawan macam duit syiling, depan lain, belakang lain" <-- boleh jadi peribahasa baru ni.

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.