Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Monday, January 11, 2016

Vape on

Aku pun tak faham macam mana kerajaan menilai vape ni, dari sudut mana yang negatif? Kalau ikutkan pemahaman aku sebagai perokok tegar, vape adalah kaedah alternatif terbaik bagi mengurangkan ketagihan merokok, dan alhamdulillah, sekotak rokok (20 batang) aku boleh mengawal selama seminggu, berbanding sebelum kedatangan vape iaitu satu hari 2 kotak rokok (40 batang).

Tapi apa nak di katakan, telah di fatwakan haram oleh majlis agama dan pihak berkuasa, pandangan aku, kegiatan vape ini bagus, yang tak bagus adalah individu yang menyalahgunakan vape seperti memasukkan dadah dan tidak menghormati orang di sekeliling mereka.

Niat aku dalam vape ni, hanyalah untuk mengawal perbelanjaan harian dan nak mengurangkan merokok, itu pada mulanya, apa apa pun pusing sana, pusing sini , terpaksa lah menerima kenyataan di haramkan, rokok yang tengelam timbul haram - makruh, pun orang ramai masih hisap..

Tak dapat bayang kan, macam mana orang boleh kawal kalau rokok di hentikan penjualan....saaaangap! hehe bila berbuka puasa, benda pertama yang di cari adalah ROKOK...haha.

2 comments:

  1. senang cita sebenaqnya 'depa haramkan vaepe ni sbb vape ni 'depa' tak dpt cukai byk mcm rokok kot. kan amar kan betoi dak? kalo katalah vape ni 'depa' dpt cukai byk, konfem msti terus tak haram da vape nih. herghh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak gaya gitu la...apa apa pun..ini kan malaysia...:(

      Delete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.