Safirul Amar Azmi Blog! Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE

Monday, May 16, 2016

Terfikir Sejenak Dan Ada Betulnya

Terfikir sejenak dan ada betulnya bila dengar satu tazkirah dari seorang ustaz yang berbunyi, macam mana Tuhan nak makbulkan doa kita bila kita tidak ada masa dengan DIA, ada orang yang sembahyang 5 waktu, dan berapa masa ketika solat yang di ambil ? katakanlah paling cepat setiap solat 5 minit , di darabkan dengan 5 waktu, maknanya setiap hari tidak sampai setengah jam kita berhubung dengan nya.

Ustaz tu kata lagi, setiap hari kita ada 24 jam, dan Tuhan dah susun cantik dah waktu, di mana 8 Jam bekerja, 8 Jam bersama keluarga dan tidur, 8 jam kita menghadapNya. Subhanallah.

Itu bagi kepada yang solat cukup 5 waktu, aku ni ? solat pun kadang kadang tinggal dan langsung tiada, bagaimana doa mahu di terima Nya? Termenenung sekejap, betul juga kata ustaz tu. 

Dan aku tanya dia lagi, bagaimana nak cukup kan masa supaya seimbang? Ustaz tu kata selepas sembahyang, berzikir dan berdoa, sembahyang sunat dan lain lain lagi, bila waktu lapang awal lewat pagi, bangun pagi sembahyang sunat dan baca al quran.

Huh...dia cakap aku kerja sebagai apa sampai tiada masa ? dan katanya lagi berdoalah kepada Tuhan agar di temukan kerja yang sesuai dengan diri ini, dan permudahkan lah segala urusan, begitulah katanya. Terfikir Sejenak dan ada betulnya, marilah kita berubah ke arah yang lebih baik. Semoga di permudahkan. Amin

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi