Safirul Amar Azmi Blog! Biznes Bakeri Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE

Friday, June 10, 2016

Nasi Kerabu Daging

Sedap juga makan nasi kerabu daging, aku beli di bazar ramadan, takde lauk nak makan dan takde pilihan, kalau dah tekak orang melaka, mesti nak kena asam pedas. Nak ke taknak ke kena cari lauk juga untuk berbuka nanti, pusing punya pusing, ini lah lauk yang macam macam ada di dalamnya, ada cili, ada daging, ada sambal cili, ada telur..ermm boleh lah, rasa manis manis eh..

Aku terasa macam sedap dan mengiurkan sebab ramai orang beratur nak beli dan ada banyak daging. Bolehlah daripada takde langsung nak makan, lepas makan nasi kerabu sakit perut, mungkin perut ni tak kena dengan nasi kerabu, apa apa pun memang terbaik makanan orang utara ni sebenarnya. Yang aku tahu makanan orang utara ni dan terbaik ialah keropok lekor je..hehe

Ermm lepas ni ada satu lagi nak cuba...nasi dagang! entah macam mana lah rasanya kan..sedap ke?

2 comments:

  1. Kalau kakak suka nasi kerabu ke nasi dagang kami sekeluarga suka sangat. Nasi dagang ada gulai ikan tongkol tu yg best:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm...wahh ikan tongkol ? ermm tak pernah makan dan tak pernah dengau...

      TQ sebab intro pasal nasi dagang...boleh cuba..hehe

      Delete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.