Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Tuesday, November 29, 2016

Macam Mana Hendak Balik Rumah

Apa lagi hendak di katakan, sudah nasib aku begini, macam mana hendak balik rumah kalau depan belakang tayar motor hilang? kepada yang mencuri tu, korang ni langsung tiada pertimbangan dan kasihan. Kenapa perlu mencuri, kalau tiada duit dan terdesak, tinggalkan nota dan nombor bank, aku boleh bank in kan duit, walaupun aku sendiri duit pun takde,  banyak lagi cara cara bagaimana hendak mendapatkan duit, di luar sana banyak peluang pekerjaan, rajin atau malas sahaja!  kenapa perlu mencuri ?

macam mana nak balik rumah kalau depan belakang

Dah la tayar, rim motor depan belakang kena curi, no plate pun kau bedal juga?Kalau ada motor ni senang, yela kan, setakat nak beli burger dan rokok, boleh naik motor je, mudah, cepat dan ringkas.

Terkejut juga bila terjadi macam ini, kadang kadang terfikir semula, aku tak mencuri harta orang, tapi orang mencuri harta aku. Tapi takpelah, ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku. Mungkin semalam aku hilang tayar dan rim motor, mana tahu esok Tuhan gantikan hadiah yang lebih baik. Amin.

2 comments:

  1. PLAT NUMBER PUN DIA BEDAL, TAKUT PYALAHGUNAA JAK, TAK PASAL2 SAMAN MELAMBUNG!! HUHUHUHUHU.. HALAL KAN JE KAT PENCURI TU.. MOGA DIA CEPAT DIBERI HIDAYAH

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.