Safirul Amar Azmi Blog! Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE

Wednesday, November 16, 2016

Ramai Yang Bertanya Bagaimana

Ramai yang bertanya bagaimana ingin membuat duit melalui blog, menunjukkan rasa minat dan ingin memasuki kelas untuk belajar dengan lebih dalam mengenai blog dan pemasaran internet. Ingin aku ingatkan disini, perkara pertama sekali, perlu lah ada blog. 

Kebanyakkan peserta kursus akan mempunyai semangat berkobar kobar di hari kelas berlangsung sehingga tamat kelas sahaja dan selepas itu, apabila aku follow up kini, blog blog yang telah di bina pada masa itu, hasilnya amatlah mendukacitakan, last posting semuannya pada tarikh terakhir kelas di adakan.Tiada langsung usaha untuk mengemaskini artikel yang terbaru.

Di dalam kelas itu, untuk teknik menjana pendapatan pula, aku menggunakan nuffnang. Salah satu sebab mereka tidak kemaskini blog, ialah sebab tak tahu hendak tulis apa, dan tiada idea. Haha.

Buat blog dan buat duit itu sangat mudah di blog, yang susahnya ialah apabila perlu menulis artikel dan apa pula yang hendak di tulis? Baiklah, yang pertama sekali, kenal pasti apa tujuan kamu ber blog dan untuk apa?. Tidak semua orang boleh menulis dengan sempurna di blog, kadang kadang tetiba banyak idea untuk menulis datang tanpa di undang, tapi bila depan laptop..terus kosong..hilang ke laut semua idea.

Banyak tips tips di google pasal blog boleh di pelajari, cuma mahu atau tidak mahu sahaja. Yang berusaha akan maju, yang malas ketinggalan di telan arus zaman begitu sahaja. Alangkah ruginya jika tidak menggunakan platform yang percuma seperti blog. 

3 comments:

  1. nak menaip tu paling sakit. tetiba idea yang banyak tu hilang. otak pun terus blank. terus frustttt huhuhu

    ReplyDelete
  2. Setuju.. Perlu rajin research.. Banyak membaca.. Banyak sebenarnya perkara yang boleh kita share dalam blog.

    Cuma bila dah bersiap sedia untuk menaip, tiba2 hilang idea yang datang berjela-jela sebentar tadi.

    Ada masa juga.. Ada idea. Cuma nak mengarang ayat pula tiba-tiba kosong.. Sabar je lah.

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi