Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE Baju Muslimah Kanak-kanak

Saturday, October 21, 2017

Jangan Di Buang

Sorry la kak cicak...aku memang pantang kalau ada cicak berlegar legar dekat dalam rumah, dulu masa kecik kecik, arwah atuk aku..selalu cakap, kalau sesiapa dapat bunuh cicak, dapat duit..seekor dapat Rm 0.50 sen, wah..kalau 2 ekor..dah Rm 1.00...so, target aku...kena dapat at least 20 ekor...sebab, nak beli kereta Audi Tamiya..(tengah top) masa tu..sekotak baru 9.90...

Aku tembak guna senjata yang di beri nama Gunduk...boleh lihat cara nak buat gunduk tu kat sini...senang je nak buat...kalau kena cicak..comfirm tak bangun ...terus kiok ..hee


Sebenarnya, banyak kelebihan nya...dapat pahala, boleh baca kisah cicak di zaman nabi, yang mana, nabi hampir hampir dibunuh..kerana di sebabkan cicak..dan dalam masa yang sama, rumah kita bersih dari tahi cicak...

Hukum membunuh cicak

Kalau beli nasi lemak yang bungkus guna polistrin, ataupun beli air yang ada ikat getah,getah tu jangan lah buang..boleh guna untuk buat Gunduk...

2 comments:

  1. Ingat kan apa benda jangan buang getah ..betul lah tu guna untyk lastik cicak..

    ReplyDelete
  2. Mama Ada byk ni getah Dan cicak Di rumah. Dah le mama x suka cicak. Meh la tlg clear kan hihi

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink URL di ruangan komen.

Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.