Safirul Amar Azmi Blog! jombuatduit Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE Biztudung

Monday, October 22, 2018

Cara Mudah Download Video Dari Facebook

Kadang kadang kita ada terlihat video yang lucu dan nak download, tapi tak tahu macamana nak download video dari facebook kan ? terpaksalah mencari keyword di youtube semata mata nak dapatkan video yang di kehendaki, agak membuang masa di situ....nah, kini korang tak perlu risau, ada penyelesainnya dengan save net. Jom cuba Cara Mudah Download Video Dari Facebook

Aku ada post sebelum ini berkenaan muat turun video terus dari youtube..menggunakan platform yang sama, cuma tutorial ini, direct terus dari youtube. Boleh klik disini

Tapi, bagaimana jika nak download video dalam facebook ? sangat mudah caranya...boleh ikut step by step di bawah ini, 



1) Buka facebook dan cari video di page page yang korang mahukan tu..
2) Tekan video tu, dan akan terlihat di kanan atas (jika guna smartphone) tiga titik ..... (Rujuk gambar 1A di bawah).
Download Video Dari Facebook
Gambar 1A
3) Selepas itu, korang akan lihat ada berberapa perkataan keluar, seperti save video, hide post, Follow Video XXX , dan terakhir sekali COPY LINK. Sila tekan pada copy link tu... (Lihat gambar 1B dibawah).
Save Video Dari Facebook
Gambar 1B
 4) Akhir sekali, selepas tekan COPY LINK, cuba buka pergi ke pautan ini pula, KLIK DISINI , dan paste URL yang korang copy tadi.  

Jika tiada sebarang masalah seperti connection atau dan sebagainya, korang akan berjaya download video tersebut..semoga berjaya dan berhasil.

4 comments:

  1. Asalam Saf..lama tak dengar khabar..tips yang berguna

    ReplyDelete
  2. Salam. Sihat biasa biasa sahaja....cuma dah kurang sikit menulis di blog...terima kasih sudi singgah..

    ReplyDelete
  3. hai amar. lama tak singgah. ana pun sllu guna cara save from net tu sbb mudah. moga sentiasa sihat amar sekeluarga.

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi