banner-2017-mcj IKLAN SEWA UA SIGNATURE

Rabu, Desember 31, 2014

Bantuan ehsan

Kalau nak beri bantuan ehsan atau tambahan pada anggota penyelamat dan beruniform berilah sama adil, walaupun berbeza portfolio ataupun kementerian tapi ingatlah bukan satu badan beruniform je yang bertungkus lumus menyelamatkan mangsa banjir.Haritu dekat berita, hishamudin husin umumkan beri bantuan ehsan rm 500 buat keluarga anggota tentera yang terlibat dengan musibah banjir.

Bomba, TUDM, RELA, Polis bagaimana? Kesian pada bomba dan polis..walaupun berbeza kementerian dengan ATM..menteri patut pertahankan dan beri inisiatif juga. Bomba tangkap ular, selamatkan mangsa lemas, bantu kemalangan, keluar kan mangsa tersepit dalam lubang jamban dan macam macam lagi, polis pun sama. Menteri hati hati keluarkan statement dan fikir semua side sebelum press conference. Jangan ada yang kecil hati.

Beri pandangan je..jangan marah! Teringat bomba datang rumah hapuskan lebah yang bersarang di garaj kereta bertahun tahun, besar dah sarang lebah tu, takut bahayakan keluarga! Nasib baik ada anggota penyelamat..mereka datang tak kira masa. 

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi