Banner blog safirulamar 2020 skytechcreative Pengedar Shaklee Bangi

16 Desember 2015

Kita yang membenarkan

Saya pernah mengeluarkan kenyataan di blog ini berkenaan dengan human hack. Sedarkah yang kita sering terdedah dengan kecurian maklumat dan data? setiap hari kita accept friend dan post gambar gambar peribadi dan sebagainya di media sosial, dan sebenarnya dalam diam, semuanya ini berpunca dari kecuaian diri kita sendiri, aku, kau dan kita semua selalu dengar sistem itu ini di cerobohi pihak luar, tapi sebenarnya kita setiap hari 'membenarkan' orang lain mencerobohi privasi diri kita sendiri, dengan hanya melalui media sosial, bertapa mudah kita di manipulate pihak luar!

Kenal pasti rakan rakan kita, hentikan meletakkan gambar peribadi walaupun niat  kita sekadar nak memberitahu atau suka suka dan semua ini untuk tatapan siapa sebenarnya?

Anda Mungkin Meminati :

2 komentar:

  1. Asalam Saf..lama saya nak ingat siapa lagi blogger belum ada dlm blist..ni lah template berubah ..kena set balik..mohon maaf ya Saf. terima kasih masih percaya blog Etuza dalam bloglist..sepi suatu masa lalu..

    BalasHapus

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI), akan di remove serta merta oleh penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa

PENAFIAN

Ini adalah Blog Peribadi Penulis. Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Artikel boleh di ubah, mengikut situasi semasa, Terima Kasih