Banner blog safirulamar 2020 skytechcreative Pengedar Shaklee Bangi

13 Januari 2016

Mohon selari dengan apa yang dicakapkan

Menteri kata rakyat kena buat dua kerja untuk menampung kos sara hidup yang makin tinggi, yelah betul la tu, kalau bukan kita siapa lagi nak tolong diri kita kan? Masa kita susah, nak harap kawan bantu pun payah, bila kita senang, berduyun duyun kawan cari, itu perkara biasa.

Tapi bila di peringkat agensi, syarikat, kalau bizness jual jambu, jual kerepek, jual produk dekat facebook, boleh di kenakan tindakan tatatertib, yelah, asalkan kerja hakiki jaga ok la tu kan..mohon kerajaan keluarkan kenyataan yang pekerja boleh menjalankan perniagaan asalkan tak menjejaskan pekerjaan hakiki.

Apa salahnya tambah pendapatan, bukannya beratus ratus ribu pun hasil yang masuk, cuma beratus ratus ringgit itu pun belum tentu. Janganlah mengugut, menyekat, menyemak apa pekerjaan luar seseorang itu, cukuplah apa yang di mahukan di tempat kerja selesai dan well done!

Anda Mungkin Meminati :

2 komentar:

  1. ini memang pelik..dia suruh kita buat, tapi bila kita buat, dia cakap kita salah. haish!

    BalasHapus
  2. betoi2 yg ni ana setuju gak. takyahla nak poyo sgt habeh semua nak ugut. kata suruh buat 2-3 kerja. asalkan tak effect kerja hakiki & kerja2 hakiki well done settle- cukupla kan. nak apa lagi entah. herghhh~

    BalasHapus

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI), akan di remove serta merta oleh penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa

PENAFIAN

Ini adalah Blog Peribadi Penulis. Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Artikel boleh di ubah, mengikut situasi semasa, Terima Kasih