banner-2017-mcj bkecik-skytech susupisangnilofa IKLAN SEWA

Kamis, November 21, 2019

Jadi Pelarian Sekejap

Terkejut tiba tiba bila raba poket belakang, beg duit takda..! Ah sudah tak bawa ke? Uish bahaya ni kalau ada roadblock, naya je, mana lah aku letak beg duit aku ni, tercicir ke? Puas cari , tak jumpa ..sah tercicir, panik juga lah, duit hilang tak pa lah, yang penting kad kad bank, kad pengenalan, dokumen penting dalam tu. Aduh..mana ni..

Cari punya cari...tak jumpa juga, buat apa pun serba tak jadi, kesudahannya, nekad, buat report polis, dan pergi jabatan pendaftaran negara dan jpj untuk buat lesen memandu. 


Ingatkan tak kena bayar masa buat kad pengenalan, sebab pertama kali kan, lega sikit...lepas tunjukkan polis repot pada orang JPN tu, terus minta bayaran ganti sebanyak RM 110, untuk pertama kali, huish..asal banyak betul jumlahnya? Pegawai tu cakap, sebab statement dari police report tulis tercicir, itu yang kena cas sampai 110, kalau kali kedua, RM 300, kali ketiga sebanyak RM 1000. Kalau tulis kena curi pada report..percuma! Malaysia oh malaysiaku, senang buat duit.....mana la aku tahu, tercicir di sebabkan kena seluk ke, terjatuh ke..aduh.


wallet hilang tak dapat di kesan
Repot Polis

Nama pun wallet hilang, sudah tentu dengan kad bank dan wang tunai hilang....huh, nasib baik ada kawan sanggup pinjamkan duit tunai. 

Alhamdulillah, dapat kad pengenalan yang baru, jadi pelarian sekejap...huh...pening kalau barang hilang ni...puas mencari...dan selesai akhirnya. Dapat semula kad kad baru....sediakan duit je. Fobia kad hilang lagi..rm300 pula kena standby. 

wallet hilang tak dapat di kesan
Buat Kad Pengenalan Baru

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi