Safirul Amar Azmi Blog! Baju Muslimah Kanak-kanak SKYTECH CREATIVE BELI DAN DAPAT DISKAUN SKYTECH CREATIVE

Monday, March 26, 2018

Teringat Kenangan Lama

Haha tiba tiba teringat kenangan pelik semasa waktu kecik dahulu...sebab nya terjumpa syiling bentuknya seperti syiling RM 0.20 sen di area parking kereta...tapi tulisan di syiling tu dah tak nampak...! tu yang bila nampak je syiling ni teringat zaman kecik dulu dulu...! 

Kisahnya...masa kecik dulu, selalu dapat mimpi pasal syiling....RM 0.20 sen..masa dulu, RM 0.20 sen ni dah kira besar dah..boleh beli, tora dan dindang dan main mesin kacang...! kandungan dalam mimpi tu, selalu kata di 'kawasan' tu ada syiling RM 0.20 sen..tapi kena korek lah sikit...keesokannya aku pun korek lah sikit tanah tu...eh apa yang pelik! memang betul ada....! dan esok nya..aku mimpi lagi benda yang sama...so, hari hari lah aku collect RM 0.20 sen...! tapi sekarang, dah tak mimpi lagi! haha...

jumpa duit_syiling


Begitulah kisah nya....nampak lucu kan ? tapi itulah kebenaran nya..hanya menceritakan semula kisah kisah waktu kecik dahulu...! selalu juga mimpi syiling emas......

Setiap manusia ada kelebihan nya tersendiri....orang putih kata...ada POWER yang tersembunyi...terpulang nak guna atau tidak sahaja...! contoh nya...cuba kalau korang kena kejar anjing di jalanan....! ataupun terserempak dengan hantu....! comfirm tembok tinggi pun korang boleh lompat.......! yang mana tak pandai lari tu, tiba tiba lari lebih laju dari atlet sukan...! power juga kan tu ? 

Hati hati bila terjumpa barang, jangan main ambil je...sebab takut perkara lain yang terjadi! aku pernah terbawa balik selipar yang jumpa di tepian pantai...sebab nya, selipar aku tercabut masa nak memancing....dan terbawa balik ke rumah, balik rumah, mak marah! sebab sekarang ni, ramai orang tak berapa nak betul sifatnya, dah macam tak waras, gunakan laut untuk membuang saka, dan menghantar sihir atau perkara yang tidak baik! haha, ok lah thats all...!

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi