Bermulalah semula perlawanan latihan bola sepak. Agak lama juga bercuti dari bermain bola sepak sejak awal dari puasa lagi. Sepanjang aku dalam kumpulan bola sepak ni, serius wei, Tidak Pernah Menang Walau Satu Perlawanan pun sama ada perlawanan peringkat persahabatan mahupun pertandingan antara jabatan. Ini lah Kisah sedih aku sebagai Pemain Bola Sepak.

Kelakar kan? hakikatnya main bola sepak ni sebenarnya memang penat, penat mengejar bola, entah macam mana lah nama aku boleh termasuk dalam pasukan bola sepak ini, mungkin sebab kehadiran semasa latihan sukses mungkin? minta bola pun orang tak beri. berlari lari kejar angin, kalau dapat bola pun, terlepas, haha. Entahlah, itulah pengalaman aku sebagai pemain bola sepak.

Menjadi lebih pelik, bila sesi latihan bola sepak, pemain yang hadir  berlatih di padang, boleh dikira pakai jari, tak sampai enam (6) orang pun datang, dari enam orang yang hadir ada yang duduk lihat tak bermain dan berlatih pun, memang tak ramai yang hadir, tapi yang menakjubkan, bila ada pertandingan perlawanan besar dan kalau ada lawatan sambil berjalan jalan, tiba tiba pula ada magik berlaku, yang hadir melebihi tiga (3) pasukan, sebab nak pergi lawatan berjalan jalan.


Entah apa malangnya nama aku ada dalam pasukan ini belasahan ini. haha, apa pun,  aku bersyukur dipilih walaupun tak sehebat andriy pirlo, tetapi aku seakan akan Andriy Pirlo, kadang kadang menjadi seperti Paolo Maldini, itu pasti. Kalah atau menang itu perkara biasa, adat perlawanan.

Kisah Sebagai Pemain Bola Sepak


Tidak Pernah Menang Walau Satu Perlawanan, hampa jugalah, mungkin tidak sefahaman atau tidak serasi dengan berberapa rakan dalam pasukan, yelah, bila ada pertandingan je baru datang bermain, macam mana nak serasi atau aku sekadar cukup syarat sahaja untuk mencukupkan pemain 11 (sebelas) orang ? Baik main games bola sepak online kalau begini jadinya.

Kepercayaan pada rakan pasukan itu penting. Kalau tak percaya dengan kemampuan orang lain, macam mana nak jaring gol ? Dont put the blame on others, jangan meletakkan kesalahan atas orang lain, dalam bola sepak, semangat berpasukan itu penting, yang penting di mana ada kesungguhan di situ ada jalan. Ok la tu, walaupun Tidak Pernah Menang Walau Satu Perlawanan, tapi seronok keluar peluh. Haha

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI UNKNOWN atau Tanpa Nama), tidak akan di luluskan serta akan di auto remove serta merta oleh pihak penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, Terima Kasih.