Banner blog safirulamar 2020 iklansafirul1

17 Okt 2014

Latihan Membina Laman Web Joomla

Alhamdulillah, selesai sudah bengkel Latihan Membina Laman Web Joomla (Web Development) anjuran kerajaan negeri melaka, untuk makluman, hari ini adalah hari terakhir bagi sesi Latihan Membina Laman Web Joomla , latihan berlangsung selama dua (2) hari. semua peserta akhirnya berjaya membuat laman web masing masing dengan cemerlang dan jayanya mengunakan joomla.

Joomla ini adalah perisian percuma yang di reka untuk menghasilkan laman web dengan minima koding, tidak memerlukan kemahiran yang tinggi di dalam koding, jika fokus dan faham cara cara nak membina laman web mengunakan joomla, anda boleh menghasilkan laman web yang terbaik mengikut citarasa anda. Peserta dalam kelas ini terdiri daripada kakitangan di berberapa agensi kerajaan.

Latihan Membina Laman Web Joomla

Di hari kedua ni, kelas terakhir, pembelajaran lebih diterapkan berkenaan cara cara nak inspect element firebug dan animation design. Di akhir sebelum tamat kelas, hasil tugasan masing masing sangat memuaskan dan menepati kriteria laman web, Seronok bila dapat kongsi ilmu dan lihat semua peserta gembira di dalam kelas Latihan Membina Laman Web Joomla ini, 

Anda Mungkin Meminati :

2 komentar:

  1. eh, kau mengajar ek? Nak joinnnn. wuwuwuwu

    BalasHapus
    Balasan
    1. boleh je..ada banyak course sprt web programming, html basic, blog, photoshop, ilustrator, mobile apps..dan lain-lain.

      kalau duduk melaka, lagi di galakkan..:)

      Hapus

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI), akan di remove serta merta oleh penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, terima kasih.

PENAFIAN

Ini adalah Blog Peribadi Penulis. Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Artikel boleh di ubah, mengikut situasi semasa, Terima Kasih