blogbanner2020betul skytech2020new iklansewa latihanICT

16 Okt 2014

Terdesak nak duit

Terdesak nak duit

Terdesak nak duit2

Ini kes tetak, rompak dan samun yang berlaku di Melaka baru baru ini. Kejadian di pusat latihan memandu top sprint, kandang berlaku sekitar pukul 3.00 pagi dan selang satu hari di kedai runcit di bukit tembakau, melaka.

Menakutkan..kerana duit orang sanggup membunuh, langsung tiada perasaan kasihan sesama mahluk, yang penting apa yang di hajati tercapai walaupun bukan milik mereka. Ah, peduli apa mereka! Hidup mesti diteruskan! Barangkali itulah luahan si durjana! 

Keadaan kos sara hidup yang tidak menentu membuatkan masyarakat tidak siuman dan terdesak?

Kerana hendak menuang minyak motor sanggup berbunuh? Atau kerana sebatang rokok sanggup memukul? Oh dunia..kembalikan aku ke zaman dinasour..

Anda Mungkin Meminati :

7 komentar:

  1. tkde dgr plak psl bnda ni masuk berita x? ada yg mati ke?

    BalasHapus
  2. orang dalam dunia ni dah makin kejam.. duit menguasai semuanya

    BalasHapus
  3. Takut juga nak hadap dunia ni. hahahha

    BalasHapus
  4. Salam sejahtera top sprint kandang melaka..saya nak aju kan soalan sedikit..adakah syarikat betul2 go thru mengenai tenaga pengajar sama ada telus atau tidak dalam menjalankan tugas sebagai seorang guru memandu..sebab dari bulan oktober 2016 sampai ke hari ini ogos 2017 saya tidak mendapat apa2 kebaikan sama sekalipon..malah duit baki belajar pon saya tidak dapat lagi seperti apa dijanjikan..hal ini kerana saya dah stop kan belajar memandu sejak march 2017 kerana sepanjang dari bulan 10 2016 membawa ke bulan 3 2017 saya hanya dapat lesen L semata2 tapi belom lagi dibawa untuk belajar dalam lapagan..dan selalu beralasan untuk tidak mengajar..kenapa yer..saya bayar..saya berkerja..dah apply cuti selalu n dah set masa tapi komitmen dari pengajar tersebut langsung tidak memberangsankan..jadi adakah patut pengajar begini untuk masih berada disitu..kerana ia sangat merugikan pihak syarikat dan juga murid yang nk habiskan pelajaran memandu..kena fikir kenapa orang insist nak belajar..orang korban masa n duit..masa sebelum belajar bukan main kejar orang spy jadi murid..tapi bila dh daftar mcm2 alasan xdpt nak ajar..syarikat tolong ambil tindakan kepada pengajar yg kurang bertanggungjawab ini..bila minta bayar duit baki..terus senyap seribu bahasa..mohon syarikat pertimbangkan hal sebegini kerana xnak berlaku kat orang lain.

    BalasHapus
  5. Salam sejahtera top sprint kandang melaka..saya nak aju kan soalan sedikit..adakah syarikat betul2 go thru mengenai tenaga pengajar sama ada telus atau tidak dalam menjalankan tugas sebagai seorang guru memandu..sebab dari bulan oktober 2016 sampai ke hari ini ogos 2017 saya tidak mendapat apa2 kebaikan sama sekalipon..malah duit baki belajar pon saya tidak dapat lagi seperti apa dijanjikan..hal ini kerana saya dah stop kan belajar memandu sejak march 2017 kerana sepanjang dari bulan 10 2016 membawa ke bulan 3 2017 saya hanya dapat lesen L semata2 tapi belom lagi dibawa untuk belajar dalam lapagan..dan selalu beralasan untuk tidak mengajar..kenapa yer..saya bayar..saya berkerja..dah apply cuti selalu n dah set masa tapi komitmen dari pengajar tersebut langsung tidak memberangsankan..jadi adakah patut pengajar begini untuk masih berada disitu..kerana ia sangat merugikan pihak syarikat dan juga murid yang nk habiskan pelajaran memandu..kena fikir kenapa orang insist nak belajar..orang korban masa n duit..masa sebelum belajar bukan main kejar orang spy jadi murid..tapi bila dh daftar mcm2 alasan xdpt nak ajar..syarikat tolong ambil tindakan kepada pengajar yg kurang bertanggungjawab ini..bila minta bayar duit baki..terus senyap seribu bahasa..mohon syarikat pertimbangkan hal sebegini kerana xnak berlaku kat orang lain.

    BalasHapus

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI), akan di remove serta merta oleh penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, terima kasih.

PENAFIAN

Ini adalah Blog Peribadi Penulis. Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Artikel boleh di ubah, mengikut situasi semasa, Terima Kasih