Penat dan sibuk dengan aktiviti seharian dan di tempat kerja ? Selalu kena marah dengan boss? Apa kata kita hadiah kan diri kita untuk berberapa hari dengan bercuti bersama insan yang tersayang, lupakan sebentar kesibukan kerja yang tiada penghujungnya, cari destinasi yang sesuai untuk bercuti dan merehatkan diri dengan Traveloka. Anda boleh menempah tiket penerbangan pergi dan balik dan dalam masa yang sama boleh menempah dan mencari hotel hotel yang terbaik berhampiran anda!! Semuan nya ada di Traveloka.

Banyak destinasi pelancongan yang terbaik di Malaysia, dan kali ini, aku nak mencadangkan Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi Pulau Pinang dengan kadar harga berpatutan di sekitar batu feringhi, pulau pinang. 

Senarai Hotel Terbaik Perlu Di Kunjungi Di Pulau Pinang

Nama Batu Ferringhi tak perlu diperkenalkan lagi sebab tempat ni memang femes (popular) dalam kalangan travel junkie sama ada dari dalam mahupun luar negara. Bagi yang ingin ke sini, terdapat beberapa option (pilihan). Syurga dunia ini terletak di utara semenanjung Malaysia dan boleh diakses dengan mudah melalui Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS Highway).


Bagi yang memilih untuk ke sini melalui udara, korang boleh touch down di Penang International Airport dan ambik teksi untuk terus ke pantai Batu Ferringhi. Kalau korang nak merasa naik feri, korang boleh naik dari Terminal Feri Sultan Abdul Halim di Butterworth dan tiba di Terminal Feri Raja Tun Uda di Weld Quay di sebelah pulau. Dari sana, korang boleh naik bas Rapid Penang untuk ke mana-mana tempat di sekitar area tu dengan tambang yang sangat murah. Memang tak dapat dinafikan, di Pulau Mutiara ni terdapat pelbagai tarikan pelancong. Bagi yang tengah dalam planning untuk ke sini, this is post dedicated for you. Continue reading untuk mengetahui 3 top Batu Ferringhi hotels untuk tahun ini.

Bagi korang yang memilih untuk untuk merasai pengalaman percutian yang mewah dan glamorous, korang boleh cuba usha the luxurious Hard Rock Hotel Penang. Resort yang terletak di pesisir pantai yang indah ini merupakan sebuah tempat penginapan mewah dan trendy serta sesuai untuk percutian bersama keluarga, pasangan dan rakan-rakan. Resort yang terdiri daripada 250 buah bilik ini dilengkapi dengan pelbagai kemudahan asas yang lengkap untuk menjadikannya sebuah tempat penginapan bertaraf antarabangsa. Dengan pilihan makanan di kafe dan restoran yang awesome, percutian korang takkan jadi suram. Bagi korang yang nak rehatkan badan dan minda, terdapat rock spa, hair saloon dan kemudahan kolam renang yang sangat menyeronokkan.

Pada waktu malam, korang akan dihiburkan oleh alunan muzik dari live band di the hard rock cafe itself. Di dalam satu resort, korang dah boleh enjoy sepuasanya tanpa perlu ke tempat lain. Best kan?!

Senarai Hotel Terbaik Perlu Di Kunjungi Di Pulau Pinang

Kebanyakkan orang memilih hard rock sebagai tempat untuk release tension dari kesibukan kerja, sambil menikmati juadah yang sedap, anda di dendangkan dengan alunan muzik dari band jemputan yang di datangkan khas, cuba korang bayangkan, bagaimana pula dengan Hard Rock Hotel Penang? sudah pasti menepati citarasa dan membuatkan anda tersenyum kepuasan apabila berada di Hard Rock Hotel Penang, itu sudah pasti! Semua nya dalam satu pakej. Di Traveloka, bukan sebarang hotel kami cadangkan, dengan harga yang berpatutan di tawarkan, lengkap dengan pelbagai fasiliti dan kemudahan akses internet di sediakan dalam bilik dan kawasan luar berhampiran.

Hotel terbaik sekitar batu feringhi


Korang hanya perlu akses laman web traveloka di https://www.traveloka.com ataupun melalui aplikasi traveloka , pelbagai kemudahan di sediakan termasuklah dengan perkhidmatan penerbangan udara, hanya perlu menentukan destinasi penerbangan. Semudah hujung jari dengan traveloka. 

Hotel terbaik sekitar Batu Ferringhi Pulau Pinang ialah Holiday Inn Resort, hanya 45 minit dari Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang, Holiday Inn Resort Penang sangat sesuai jika anda ingin bercuti di sekitar batu feringhi, pasti menjanjikan keseronokan dan sesuai bagi seisi keluarga, pasangan romantis, sambil menyaksikan keindahan pantai yang menyamankan.

Di Traveloka, kami memastikan semua hotel menepati citarasa anda dan pasti membuatkan anda berpuas hati dan memberikan maklumat dan mencadangkan Hotel terbaik sekitar batu feringhi seperti Holiday Inn Resort.

Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi


Holiday Inn Resort juga merupakan one of the top hotel in Penang. Resort kelas sederhana ini menerima banyak review positif daripada pengunjung dan tempat ini terbukti menyediakan penginapan dan layanan yang tip top. Dengan harga yang sangat berpatutan, bilik-bilik di sini dilengkapi dengan penyaman udara, ruang yang luas dan perabot kemasan kayu serta private bathroom.

Korang tak perlu risau kot-kot kena share bilik air dengan orang lain. Resort ini menyediakan hidangan local dan international yang enak di the Terrace Cafe, di mana korang boleh menikmati makanan dalam suasana outdoor. Anda juga boleh bersantai di Pool Bar atau Lobby Lounge manakala untuk menikmati minuman sejuk, korang boleh ke Hari’s Bar yang menghadap ke laut. Selain tu, korang juga boleh bermain volley ball, parasailing dan menikmati body massage di pantai.

Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi

Rugi kalau korang tak menginap di holiday inn resort jika berada di dalam kawasan Batu Feringgi, dengan harga yang sangat berpatutan dan perkhidmatan pantas, dan jarak lokasi dari lapangan terbang antarabangsa pulau pinang ke hotel ni mengambil masa lebih kurang 45 minit dan ada perkhidmatan bas bernombor 102 yang di sediakan terus ke batu feringgi.

Kepada yang ingin mengimpikan bercuti atau berbulan madu membawa pasangan ke pantai di area batu feringgi penang sambil menikmati candle light dinner di tepi pantai, holiday inn resort adalah jawapannya yang paling sesuai dan terbaik.

Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi

Tak susah pun nak cari Batu Ferringi Hotels. Kalau korang rajin jalan dan survey accomodation di sepanjang persisir pantai, konfem jumpa yang berbaloi. Station Budget Hotel merupakan sebuah tempat penginapan yang ideal bagi korang yang on a tight budget. Walaupun dengan harga yang sangat murah, keselesaan bilik-bilik di sini tak dapat dinafikan. Terdapat pilihan bilik single, Triple, Family, Deluxe King, Deluxe Twin dan Double Twin room. Korang boleh la book mengikut kesesuaian sendiri. Tempat ni juga menyediakan kemudahan asas bagi menjamin keselesaan pengunjung seperti towel, hari dryer, tv, air cond, free wifi dan sarapan percuma!

Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi

Haa, now that you know where to stay, apa kata korang visit https://www.traveloka.com/en-my/ untuk usha flight ticket dan bilik pada harga yang paling kompeten. Once dah setel hal tiket dan accomodation, baru la tenang nak plan itinerary. Just to make sure everything will go smoothly. One more thing, apa yang penting sekali, korang jangan tak cuba makanan-makanan yang ada kat sini. I boleh jamin yang korang akan experience the finest local flavors here at this food sanctuary!

Di zaman serba canggih kepesatan teknologi maklumat, dari budak sekolah, dewasa hinggalah ke warga emas, tidak terlepas dari menggunakan telefon pintar, kalau satu hari tidak lihat telefon, tidak sah! Sentiasa di dalam genggaman tangan masing masing. Impian anda untuk mencari Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi, cerah, secerah matahari..hehe

Aplkasi Traveloka juga boleh di dapati di play store,korang hanya perlu sediakan capaian akses internet, kemudian muat turun, mudah kan? saya sediakan panduan bagaimana mahu menempah hotels, cari destinasi hotel terbaik sehinggalah menempah tiket penerbangan di ruangan bawah.

Langkah langkah mudah untuk install traveloka di smartphone anda,

1) Pergi ke Play Store, taip Traveloka (lihat Gambar 1 di bawah)

Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi
Gambar1


2) Selepas itu, anda di minta untuk memilih country (negara) dan bahasa (language), sila pilih pilihan negara mana destinasi yang anda ingin pergi. (lihat gambar 2 di bawah), selepas itu tekan butang Continue.

Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi
Gambar2
 3) Kemudian, sila tekan butang Next dan Skip, sehinggalah OKAY I'M IN (lihat gambar 3 di bawah)

Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi
Gambar 3
4) Tahniah, anda telah memasang (install) aplikasi Traveloka di telefon pintar anda, anda telah boleh mencari destinasi hotel dan melakukan tempahan penerbangan di hujung jari sahaja pada bila bila masa.

5) Jika anda ingin menukar bahasa, negara dan nilai mata wang mengikut negara, sebagai contoh Ringgit Malaysia, anda boleh pergi ke Setting, lihat gambar 4 dan 5 di bawah 

Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi
Gambar 4
Hotel Terbaik Sekitar Batu Ferringhi
Gambar 5
Kini anda tidak perlu risau untuk mencari mana mana destinasi hotel terbaik, dan di traveloka juga, anda boleh menempah tiket penerbangan, dan harga yang terdapat di dalam traveloka sangat berpatutan. Apa tunggu lagi ? mulakan hari hari indah bersama keluarga, dengan TRAVELOKA.

3 Komentar

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI UNKNOWN atau Tanpa Nama), tidak akan di luluskan serta akan di auto remove serta merta oleh pihak penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, Terima Kasih.

  1. Tidak tahu mana satu destinasi yang perlu pergi?
    Disini jawapannya

    http://www.safirulamar.com/2016/11/hotel-terbaik-sekitar-batu-ferringhi_37.html

    BalasHapus

Posting Komentar

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI UNKNOWN atau Tanpa Nama), tidak akan di luluskan serta akan di auto remove serta merta oleh pihak penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, Terima Kasih.