Banner blog safirulamar 2020 skytechcreative Pengedar Shaklee Bangi

8 Desember 2016

Orang Masjid Tanah Memang Sempoi

Siang tadi ada program latihan komputer Microsoft Excel di Perpustakaan desa, pasir gembur Masjid Tanah, ramai yang hadir untuk menimba ilmu, dari kanak kanak hinggalah orang dewasa seperti kaum kaum ibu dan belia, sambutan amat mengalakkan. Terima kasih hadir untuk menuntut ilmu dan menjemput aku sebagai pengajar.

Antara yang di ajar tadi di dalam kelas Microsoft Excel tadi , seperti membuat pengiraan mudah menggunakan formula matematik (tambah, darab, bahagi dan tolak), asas, membina carta graf, mail merge, freeze panes, create & rename sheet dan sebagainya.

Respon yang di terima pun baik, dan orang masjid tanah memang sempoi dan 'sporting'. Ada masa kita jumpa lagi, di lain hari dan di lain tempat.


orang masjid tanah memang sempoi

orang masjid tanah memang sempoi


rahsia menulis

Pelbagai program komputer percuma diadakan di masa cuti sekolah ini, rugi kalau tak join program seperti ini terutamanya kepada adik adik yang masih bersekolah, golongan belia sebab program seperti ini banyak manfaatnya di masa akan datang. Untuk melihat program komputer sepanjang cuti sekolah ini, sila lihat http://www.emelaka.gov.my/my/index.php/kursus-semasa-2016

Semua program ICT ini percuma. Keutamaan hanya untuk rakyat Melaka.

Anda Mungkin Meminati :

2 komentar:

  1. best nih..ajarkan sekali bole? haha..lemah betul kalau excel nih..

    BalasHapus
  2. saya pun nak. Excel ni macam2 boleh buat. Engineering pon boleh. hehe

    BalasHapus

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI), akan di remove serta merta oleh penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa

PENAFIAN

Ini adalah Blog Peribadi Penulis. Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Artikel boleh di ubah, mengikut situasi semasa, Terima Kasih