Aku hampir terlupa, yang aku ada blog, agak terlalu lama tak jengah blog sendiri..tiba tiba rindu pula dengan blog aku ni..itupun masa tengah google nak dapatkan maklumat, tiba tiba tertekan blog aku sendiri, haha..aku rasa maklumat di blog ini tepat..sekali, bila aku tekan...eh macam kenal lah! haha rupa rupanya blog gua sendiri...baik! 

Kenapa lama tak update blog ? jawapannya..tengah mencari kaedah pelaburan jangka panjang yang boleh memberi keuntungan, pelaburan yang aku ceburi baru baru ini, walaupun agak 'terlewat',tapi amat berbaloi..serius. Apa taknya, korang bayangkan lah, pada tahun 2010-2011, nilai emas 1 gram=RM 123 lebih kurang macam tu lah, pada tahun 2017, nilai emas 1 gram=RM 191 lebih kurang.., Aku telah mewujudkan akaun simpanan emas di public gold, melalui Gold Accumulation Program (GAP), dan menukar wang kertas kepada fizikal gold (emas), antara sebab sebab aku join Gold Accumulation Program (GAP) ini ialah,

1) Bila masa gaji, duit kertas selalu hilang, sampai masa belum sampai hujung bulan dah pokai. (elakkan kebocoran wang).
2) Zaman sekarang, zaman inflasi, di mana harga barang makin naik tak turun turun, tapi pendapatan macam tu juga.
3) Nilai emas berubah rubah, dan di jangka akan meningkat sebanyak RM 500 se gram.
4) Boleh buat simpanan emas untuk diri sendiri atau untuk anak anak.
5) Senang nak buat pinjaman di masa masa sesak.
6) Boleh mengumpul emas fizikal dengan ketulenan 999.9 (24 k).
7) Pembelian minimum RM 100.
8) Tiada yuran simpanan

Mudah dan ringkas sahaja, hanya serendah RM 100, anda akan mendapat akaun simpanan emas (Gold Accumulation Program), dan dengan hanya RM 100, anda akan memperolehi nilai gram sebanyak 0.5 iaitu setengah gram. wah..itu kalau konsisten setiap bulan menyimpan sebanyak 0.5 gram setahun dah berapa ? Contoh, kalau menyimpan secara konsisten, iaitu sebanyak 0.5 gram sebulan, dan jika dalam setahun 0.5 x 12 bulan, dalam masa setahun anda akan menyimpan sebanyak 6 gram setahun, dan jika anda menyimpan selama 17 tahun anda akan memperolehi nilai gram sebanyak 6 gram x 17 tahun = 102 gram.

Jika nilai emas pada waktu itu RM 500 / gram, maka 102 x RM 500 = bersamaan dengan RM 51 000. wow! banyak tu...itu kalau anda menyimpan secara konsisten sebanyak RM 100 sebulan! kalau 1 gram ?

Gold Accumulation Program ini sangat bagus, dan mampu memberi pulangan yang lumayan..hari ini nilai emas belian emas segram (1gram) adalah sebanyak RM 187, harga emas turun sedikit berbanding sebelum ini, kita tidak tahu harga emas akan meningkat, mungkin esok ? minggu depan ? tahun depan ? lusa ? dan kadar harga nilai emas sentiasa berubah rubah...jika nilai terkumpul sudah melebihi 1 gram, anda boleh mengeluarkan emas dalam bentuk fizikal, pada bila bila masa sahaja.

Kalau kita simpan duit, sebenarnya kita hanya simpan NOMBOR. Simpan la banyak macam mana sekali pun, ia tetap nombor. Dan duit kita tu tak disandarkan dengan apa-apa, melainkan dengan jaminan kerajaan. Selagi sah ringgit tu, selagi tu ia boleh digunakan untuk transaksi.

Dan lama-kelamaan duit itu hanya sekadar nombor sebab kuasa belinya makin lama makin menyusut bahkan nilainya boleh lenyap terus.Kalau kita menyimpan dalam bentuk aset seperti emas, perak atau hartanah, kita sebenarnya simpan KUASA BELI.

Gold Accumulation Program


Jika anda mahu membuka akaun simpanan emas..boleh hubungi saya 016 6474201, kod PG00106085   saya akan menerangkan kelebihan program Gold Accumulation Program ini.

Kaedah pelaburan dan penyimpanan emas ini bukan sahaja boleh menjamin masa depan, malah boleh menyelamatkan kecairan aset dan pendapatan kita. Di tangan aku, ada stok fizikal gold 10 gram dan 5 gram sekeping, jika mahu membeli, boleh whats app saya...manalah tahu, korang nak simpan atau gantikan duit kertas raya kepada gold kan ? hehe

Simpan emas untuk jamin kesejahteraan. 


1 Komentar

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI UNKNOWN atau Tanpa Nama), tidak akan di luluskan serta akan di auto remove serta merta oleh pihak penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, Terima Kasih.

Posting Komentar

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI UNKNOWN atau Tanpa Nama), tidak akan di luluskan serta akan di auto remove serta merta oleh pihak penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, Terima Kasih.