blogbanner2020betul skytech2020new iklansewa latihanICT

21 Okt 2017

Pantang Lihat Cicak Berlegar Legar

Maaf ye cicak aku ini memang pantang kalau ada cicak berlegar legar dekat dalam rumah, masa dulu kecik kecik, Pantang Lihat Cicak Berlegar Legar,  arwah atuk aku selalu cakap, kalau sesiapa dapat bunuh cicak, atuk beri duit, seekor dapat Rm 0.50 sen, wah kalau 2 ekor, dah Rm 1.00, target aku kena dapat at least 20 ekor sebab aku nak beli kereta Audi Tamiya (tengah popular) juga masa tu, sekotak kereta tamiya berharga RM 9.90.

Aku tembak guna senjata yang di beri nama Gunduk, boleh lihat cara nak buat gunduk tu kat siniSenang je nak buat buat gunduk, kalau kena pada cicak, pasti tak bangun lagi lah, jalan terus. Sebenarnya, banyak kelebihan membunuh cicak, lihat sini, dapat pahala, boleh baca kisah cicak di zaman nabi, yang mana, nabi hampir hampir dibunuh kerana di sebabkan bunyian cicak dan dalam masa yang sama.

Hukum membunuh cicak

Kalau beli bungkusan makanan yang diikat getah, ataupun beli air yang ada ikat getah, getah tu jangan lah buang getah itu, boleh guna untuk buat Gunduk, lastik cicak. 

Anda Mungkin Meminati :

2 komentar:

  1. Ingat kan apa benda jangan buang getah ..betul lah tu guna untyk lastik cicak..

    BalasHapus
  2. Mama Ada byk ni getah Dan cicak Di rumah. Dah le mama x suka cicak. Meh la tlg clear kan hihi

    BalasHapus

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI), akan di remove serta merta oleh penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, terima kasih.

PENAFIAN

Ini adalah Blog Peribadi Penulis. Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Artikel boleh di ubah, mengikut situasi semasa, Terima Kasih