Banner blog safirulamar 2020 skytechcreative Pengedar Shaklee Bangi

9 November 2017

Cara Untuk Install Teamviewer

Remote desktop ataupun aplikasi teamviewer merupakan satu cara untuk akses komputer ke komputer yang lain melalui talian internet atau wireless connection. Tambahan lagi, jika sesuatu lokasi itu jauh dan memerlukan masa untuk ke lokasi..jadi penyelesaiannya, dengan cara remote menggunakan teamviewer. Jimat masa, tenaga dan kos. Hanya dapatkan ID dan Password komputer dan selepas itu, anda boleh akses komputer tersebut tanpa perlu ke lokasi. Sebagai contoh, Rumah dan pejabat. 

Untuk memuat turun remote teamviewer boleh muat turun di SINI .

Boleh la download..selepas itu install seperti biasa..dan jika terdapat error, pergi ke installer teamviewer, contoh : TeamViewer_Setup.exe dan right click Run As Administrator.



teamviewer_safirulamar
Baru baru ini ada problem untuk install teamviewer, keluar error rollback framework , dan selepas right click --> pilih Run As Administrator...baru lah boleh install...dan boleh remote pada bila bila masa.

Cara Untuk Install Teamviewer
Bagi aku, teamviewer lebih powerfull dan secure kot berbanding dengan remote desktop..dengan Teamviewer masalah seperti serangan virus pada rangkaian network kurang dan dengan teamviewer boleh akses komputer yang lain walaupun bukan melalui connection LAN (dalaman), boleh connect ke komputer lain dengan syarat dua dua komputer tersebut perlu ada talian internet, hanya connect menggunakan ID dan Password yang di berikan. Selamat mencuba.

Anda Mungkin Meminati :

2 komentar:

  1. Bagus ilmu IT..perlu dipelajari ni Saf ..Terima kasih infor

    BalasHapus
  2. kena cuba install benda ni. harap menjadi..

    BalasHapus

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI), akan di remove serta merta oleh penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa

PENAFIAN

Ini adalah Blog Peribadi Penulis. Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Artikel boleh di ubah, mengikut situasi semasa, Terima Kasih