banner-2017-mcj IKLAN SEWA UA SIGNATURE

Rabu, Oktober 23, 2019

Cara Cara Nak Hilangkan Pop up Di Chrome

Salam dan selamat sejahtera, tutorial kali ini adalah bagaimana kita menyekat pop-ups yang keluar secara tiba ketika kita mengeakses mana mana laman web yang kita buka. Pop-Ups yang dimaksudkan ni lebih kurang macam notification dan boleh menganggu kosentrasi pelayar yang sedang mengakses website. Memang tidak di nafikan, pelayar web yang lebih 'pantas' masa kini, adalah Google Chrome, kalau nak dibandingkan dengan Internet Explorer, Opera dan sebagainya. 

Mengikut citarasa masing masing...aku lebih selesa menggunakan web browser (pelayar web) firefox, dan untuk makluman korang, firefox semakin pantas dengan fungsi yang lebih ringkas...apa pun, depends pada masing masing..  namun begitu tutorial ini, hanya untuk pengguna web browser Google Chrome.

Mari kita lihat tutorial Cara Cara Nak Hilangkan Pop up Di Chrome. Jom kita lihat macamana Cara Cara Nak Hilangkan Pop up Di Chrome ...

1) Lihat di kanan atas ada tiga (3) titik, (rujuk Gambar 1A) di bawah, Selepas tu, tekan sekali pada Setting,  (Back end).


Cara cara Nak Hilangkan Pop up Di Chrome
Gambar 1A
2) Paparan Setting akan di paparkan , dan cuba lihat di sebelah kiri, ada berberapa menu, cuba cari Advanced, (tekan butang arrow) untuk keluarkan sub menu...selepas tu, cari Privacy And Security . (lihat gambar 1B) di bawah.

Cara cara Nak Hilangkan Pop up Di Chrome
Gambar 1B
 3) Selepas itu, cari dan tekan pada Site Settings dan kemudia cari Pop-ups and Redirects.

Cara cara Nak Hilangkan Pop up Di Chrome
 4) Di dalam Pop-ups and Ridirects tu anda boleh Blocks terus..jangan allow, (terpulang) , atau boleh define mana mana website serta dapatkan URL Link website tersebut dan boleh isi manually, Pelayar Web terdapat berbagai bagai, antaranya Mozilla Firefox, Opera, Safari, dan yang paling rare masa zaman aku dulu, NESCAPE NAVIGATOR, Sesetengah laman web memerlukan jenis jenis web browser yang tertentu untuk memudahkan serta melancarkan proses akses pengguna. Harap tutorial ini, sekurang kurangnya dapat membantu korang. Selamat mencuba dan semoga berjaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan GUNA NAMA SEBENAR, sebarang komen dari ANONYMOUS (TIDAK DI KENALI) dan tidak berdaftar, akan di remove serta merta oleh ADMIN.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link.Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan,Mulut Berbuih, Kematian, Pengsan atau Sebarang Kecelakaan dan Penyakit Berjangkit. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi