Huh, sebelum ini aku ada buat artikel pasal perbaharui sijil perniagaan SSM (suruhanjaya syarikat Malaysia), baca sini, tapi baru tersentak dari lamunan yang sijil syarikat aku dah hampir lima (5) bulan tak perbaharui renew. haha aduh ! ...minta tolong kawan yang kebetulan runner , minta tolong tanyakan status sama ada sudah out from the system, runner kan ? jumlah kadar denda lewat dan masih boleh renew kah ?

Alhamdulillah, nasib baik data syarikat masih ada dalam sistem lagi, dan kadar denda lewat 5 bulan, ermmm pedih, Sebenarnya saya terlupa untuk perbaharui sijil SSM, yelah, sebab sijil ssm, tak selalu di tangan dan hanya di gunakan bila perlu sahaja, certificate ni bukan macam lesen memandu untuk bawa ke mana mana, dah macam sijil tamat sekolah menengah. pihak SSM tiada mesej pemberitahuan seperti sms atau emel. 

Kalau syarikat toyota service centre, mereka akan remind lagi satu atau dua bulan, kenderaan perlu di service, memang terbaik.  

Renewal SSSM Certificate

Kepada korang yang ada syarikat kecil kecilan berdaftar dengan SSM, Sila jangan lewat untuk perbaharui, sebab ada panalti denda lewat, lagi korang diam buat tak tahu, lagi diorang (SSM) suka, haha, jangan harap lah diorang notifiy korang, sendiri mahu ingat lah, Kan bagus sijil tukar style macam lesen memandu, lagi berberapa hari nak menuju tahun 2020, ubahlah, sepatutnya lebih smart pocket, bukan macam sijil tamat sekolah menengah. 

Kalau korang tak ada masa nak renew SSM korang, boleh minta bantuan kepada perkhidmatan ambil dan hantar barang. Boleh tekan di SINI . Saya pun minta bantuan kepada runner, dia akan uruskan, yang penting bayar upah.

Post a Comment

Sila gunakan bahasa dan ayat yang mudah di fahami dan sila guna nama yang sebenar, sebarang komen dari anonymous (TIDAK DI KENALI UNKNOWN atau Tanpa Nama), tidak akan di luluskan serta akan di auto remove serta merta oleh pihak penulis.

Tolong jangan meletakkan hyperlink (hidup) di ruangan komen. Untuk Mengelakkan dari Crawl Error atau Broken Link. Terima kasih, kerana memberikan pandangan, komen, kritikan dan teguran.

Akan ditambah baik dari semasa ke semasa, Terima Kasih.