Safirul Amar Azmi Blog! jombuatduit UA SIGNATURE SKYTECH CREATIVE SKYTECH CREATIVE IKLAN Biztudung

Sunday, February 08, 2015

Kelihatan seronok nampaknya

Tengahari tadi sampai ke petang aku pergi mancing sebab nak tangkap ikan haruan dan ikan puyu(betuk), panas terik...migrain sekejap masa mancing tadi..sawah, parit tepi jalan banyak yang kering..yelah kan, panas berdentum. Hee

Yang ada cuma port yang biasa aku datang jelah..dekat area kandang, orang situ panggil empangan 25, harap harap dapatlah hasil seperti yang di mahukan....bolehlah daripada takde langsung lubuk..mancing jelah kat sini..

Tengah kesedapan dan syok mancing..tiba tiba si lembu ni makan rumput sampai masuk dalam tali air..kenapa kau ganggu aku cik lembu..kau makanlah jelah rumput dekat atas darat..tak perlu lah sampai ke dalam air kau masuk...sakit jiwa aku macam ni lah...meradang aku lah kalau begini jadinya..

Berapa bintang ya

Terminum air yang ada semut adalah perkara biasa, dengki mendengki dan cemburu pun perkara biasa, politik di organisasi pun juga perkara biasa, follow unfollow di media sosial pun juga perkara biasa, hehe, bukan semua orang suka dengan kita, dan tiada apa yang istimewa pada nombor di zaman milennium ini.  

Ramai kanak kanak dan orang dewasa menyertai laman sosial seperti facebook, blog dan sebagainya  dengan pelbagai motif dan tujuan. Teringat kata kata salah seorang idola politik aku iaitu Allahyarham Tun Ghaffar Baba, yang pernah mengeluarkan kenyataan "kalau niat masuk politik nak jadi perdana menteri, maka rosaklah parti ". Kalau kita membuat sesuatu itu biarlah dengan niat yang ikhlas, begitu juga bila berblog, apa niat anda berblog? sekadar mendapatkan follower (walaupun sebenarnya follower tu bukanlah follower yang boleh diharap), menyampaikan ilmu? berkongsi kisah suka duka keluarga? follow dan unfollow sahaja kerjanya? terpulang..kalau niat kita betul, insyaallah ada jalannya dan segala galanya berjalan lancar.

Sebelum nak buat sesuatu, fikir dahulu, jangan rasa terseksa dan menderita dengan apa yang dipendam, jika tidak suka, show your expression and feelings, jangan biarkan KETAKUTAN MENGHALANG KEBAHAGIAAN. Lebih baik berterus terang dari menjadi hipokrit, kan? kan?

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi