Safirul Amar Azmi Blog! SKYTECH CREATIVE IKLAN UA SIGNATURE

Wednesday, December 17, 2014

Penatnya main futsal

Seperti biasa la bila habis waktu kerja main futsal bersama rakan rakan...penatnya jangan cakap lah! apa nak buat..bila lagi kan nak bersukan? Sibuk je memanjang..tapi hari ini mood happy sikit..semua payment job masuk..alhamdulillah. 

Tapi dalam kegembiraan itu..seketika rasa macam sedih dan hiba je..macam terlupa sesuatu..sayup sayup kedengaran dari jauh memanggil manggil...

Payah dan menjadi kritikal bila ada..

Akan menjadi payah berhadapan dan bila nak menerangkan pula kepada orang sekeliling yang 'tidak berapa faham' berkenaan hal yang sebenar benarnya pasal kita mereka tak faham faham, dan menjadi lebih kritikal apabila menjadi buah mulut orang lain. 

Menjadi payah

Bila kita dapat jiran yang suka menjenguk jenguk dari tingkap siang, pagi dan malam apa yang jiran sebelahnya lakukan,  

dan menjadi kritikal 

Bila kita yang berjawatan lebih tinggi dari anak jiran sebelah yang menyibuk tu pergi kerja lewat dari kebiasaan di waktu pagi...padahal dah minta MC, atau sudah memberitahu pejabat akan kelewatan ke tempat kerja atas alasan alasan yang kukuh atau outstation luar. Lepas tu, jiran sebelah tersebut pelik dan mempersoalkan kenapa kita pergi kerja lambat, sedangkan anak nya telah pergi kerja lebih awal. Habis di jajanya cerita kita yang anak jiran sebelah pergi kerja lambat, tak sama macam anaknya.

Sungguh suci...

PENAFIAN

Penulis Blog tidak akan bertanggungjawab jika semasa anda melayari blog ini berlaku sawan, kematian, atau sebarang kecelakaan. Segala kandungan artikel di dalam blog ini, adalah berdasarkan pada pengalaman dan idea penulis sepenuhnya, tidak menyalin artikel dari mana mana blog atau dari website sesiapa, Terima Kasih

Artikel di dalam blog ini, boleh di ubah, dari semasa ke semasa, bergantung kepada situasi